Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
airbag rygga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 813765" data-attributes="member: 47541"><p>Jag börjar lite drygt... Läs igenom de trådarna som du inte tyckte svarade på dina frågor, för jag har flera gånger gått igenom skillnaderna i de olika säckarna.</p><p></p><p>Jag gillar idén med Snowpulse där huvudet och bålen skyddas. Det är ett stort antal trauman i samband med laviner, särskilt i skogsbunden skidåkning, då kommer snowpulsen till sin rätt. Tyvärr har den haft div barnsjukdomar som jag skrivit om tidigare.</p><p></p><p>Om du inte gillar tanken med ett par uppblåsbara skygglappar så kanske den här modellen kan vara något: <a href="http://www.arelavincenter.se/index.php?subaction=showfull&id=1286912012&archive=&start_from=&ucat=1&" target="_blank">BCA Float 30</a>. Tyvärr finns säljs den ännu inte inom eu men den kanske går att direkt importera.</p><p></p><p>När det kommer till ABS och Vario systemet så gillar jag Ultralight 18 bäst men använder också Vario 30 mycket.</p><p></p><p>Åre Lavincenter kommer förhoppningsvis att göra en jämförelse av ballongsäckar lite senare i vinter, om du inte behöver säcken nu direkt kanske du kan vänta på vårt test.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 813765, member: 47541"] Jag börjar lite drygt... Läs igenom de trådarna som du inte tyckte svarade på dina frågor, för jag har flera gånger gått igenom skillnaderna i de olika säckarna. Jag gillar idén med Snowpulse där huvudet och bålen skyddas. Det är ett stort antal trauman i samband med laviner, särskilt i skogsbunden skidåkning, då kommer snowpulsen till sin rätt. Tyvärr har den haft div barnsjukdomar som jag skrivit om tidigare. Om du inte gillar tanken med ett par uppblåsbara skygglappar så kanske den här modellen kan vara något: [url=http://www.arelavincenter.se/index.php?subaction=showfull&id=1286912012&archive=&start_from=&ucat=1&]BCA Float 30[/url]. Tyvärr finns säljs den ännu inte inom eu men den kanske går att direkt importera. När det kommer till ABS och Vario systemet så gillar jag Ultralight 18 bäst men använder också Vario 30 mycket. Åre Lavincenter kommer förhoppningsvis att göra en jämförelse av ballongsäckar lite senare i vinter, om du inte behöver säcken nu direkt kanske du kan vänta på vårt test. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
airbag rygga
Tillbaka
Topp