Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ajabaja, inte nudda insidan av dina skitdyra goggles
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1259640" data-attributes="member: 83225"><p>Provade att åka skidor i sportbrillor en gång för typ 20 år sen. Var helt blind efter ett åk ner i Tolvmannabacken. Då åker jag betydligt fortare och längre åk idag så utan goggles är ju omöjligt att åka någon slags vettig åkning alls. </p><p></p><p>När det kommer till grundfrågan har jag aldrig upplevt några problem med detta. Jag har aldrig haft problem med imma (förutom med uppdragen luva, uppdragen buff och turar uppför i snöstorm) men jag har också tvättat mina linser ibland i vatten, med diskmedel och allt möjligt. Det enda problem jag haft var ett par spegellinser, jag tror det var Shred. Jag åkte i dem när det snöade och var tvungen att dra bort snö med pekfingret för att se något. När jag kom ner var de helt sönderrepade. Jag reklamerade dem och fick tillbaka pengarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1259640, member: 83225"] Provade att åka skidor i sportbrillor en gång för typ 20 år sen. Var helt blind efter ett åk ner i Tolvmannabacken. Då åker jag betydligt fortare och längre åk idag så utan goggles är ju omöjligt att åka någon slags vettig åkning alls. När det kommer till grundfrågan har jag aldrig upplevt några problem med detta. Jag har aldrig haft problem med imma (förutom med uppdragen luva, uppdragen buff och turar uppför i snöstorm) men jag har också tvättat mina linser ibland i vatten, med diskmedel och allt möjligt. Det enda problem jag haft var ett par spegellinser, jag tror det var Shred. Jag åkte i dem när det snöade och var tvungen att dra bort snö med pekfingret för att se något. När jag kom ner var de helt sönderrepade. Jag reklamerade dem och fick tillbaka pengarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ajabaja, inte nudda insidan av dina skitdyra goggles
Tillbaka
Topp