Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åk inte lössnö!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fogy" data-source="post: 31317" data-attributes="member: 13962"><p>Man måste inse vidden i detta påstående. </p><p>Det är ju trots allt, som de flesta insett, ett inlägg som skrivits med syfte att starta en debatt angående de okunniga åkare som utsätter andra människor för fara i och med deras ansvarslösa offpiståkande.</p><p>Problemet är väl att alla inte riktigt fattar detta, utan spottar ut sig någon föroläpning och hävdar att de minsann inte tänker slopa offpiståkningen för att någon "trist tjomme" på freeride anser att man borde.</p><p>Men visst, jag håller med om att disskusionen om ansvarsfullt beteende i både in- och offpist bör tas men som synes verkar ju inte utgångspunkten ta dig dit du vill, eller? Inlägget kanske är lite väl häftigt för den "vanlige" freeridebesökaren att ta till sig och jag kan väl förstå dom. Hade jag sett detta inlägg för säg 5 år sedan, då hade mitt svar blivit något helt annat.</p><p>Något i stil med att "pisterna inte låg där från början och att alla skidåkning från början var offpist" skulle mycket väl kunna varit mitt svar. Men det var då...</p><p>Nu kan jag väl ialla fall sträcka mig till att säga att tanken är god men den lades kanske fram på ett lite väl radiklat sätt. Jag tror tyvärr inte att det får de värsta vildhjärnorna att tänka efter iall fall och då tycker jag att målet inte uppnås.</p><p>Hursomhelst så har det varit en intressant läsning.</p><p>Och ja, jag åker offpist. Det har jag alltid gjort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fogy, post: 31317, member: 13962"] Man måste inse vidden i detta påstående. Det är ju trots allt, som de flesta insett, ett inlägg som skrivits med syfte att starta en debatt angående de okunniga åkare som utsätter andra människor för fara i och med deras ansvarslösa offpiståkande. Problemet är väl att alla inte riktigt fattar detta, utan spottar ut sig någon föroläpning och hävdar att de minsann inte tänker slopa offpiståkningen för att någon "trist tjomme" på freeride anser att man borde. Men visst, jag håller med om att disskusionen om ansvarsfullt beteende i både in- och offpist bör tas men som synes verkar ju inte utgångspunkten ta dig dit du vill, eller? Inlägget kanske är lite väl häftigt för den "vanlige" freeridebesökaren att ta till sig och jag kan väl förstå dom. Hade jag sett detta inlägg för säg 5 år sedan, då hade mitt svar blivit något helt annat. Något i stil med att "pisterna inte låg där från början och att alla skidåkning från början var offpist" skulle mycket väl kunna varit mitt svar. Men det var då... Nu kan jag väl ialla fall sträcka mig till att säga att tanken är god men den lades kanske fram på ett lite väl radiklat sätt. Jag tror tyvärr inte att det får de värsta vildhjärnorna att tänka efter iall fall och då tycker jag att målet inte uppnås. Hursomhelst så har det varit en intressant läsning. Och ja, jag åker offpist. Det har jag alltid gjort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åk inte lössnö!
Tillbaka
Topp