Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Åka åket eller inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1093868" data-attributes="member: 80520"><p>[USER=136658]@Micke_P76[/USER] Du upplevs fortfaraned som "lite dryg" (åtminstone av mig). Varför utgår du från att trådskaparen saknar kunskap eller anser sig själv vara odödlig? Själv tycker jag att skapandet av den här tråden pekar åt det motsatta, trådskaparen har ju gjort ett tydligt ifrågasättande av sin metod för beslutsfattande och identifierat den som bristfällig! Kanske till och med tankarna har kommit efter att ha läst de ~30 sidorna om mänskliga faktorer i lavinboken? Och vaddå den ringa kunskap som trådskaparen beskriver att den har? Du har fått exakt ingen beskrivning av vad trådskaparens snötekniska kunskaper är! Allt du har är en kort (och sannolikt inkomplett) beskrivning av hur en (delmängd?) av kunskaperna har inhämtats.</p><p></p><p>Men jag är helt med dig i ditt konkreta tips, dvs "åk med mer erfarna skidkompisar, guider, skidlärare och/eller gå mer kurs och diskutera snön och lavinrisker det kommande åket." - ett bra tips! Men jag tror inte du får någon att lyssna på tipset genom att spela översittare, dumförklara den som frågar och rakt ut påstå att den tror den är odödlig...</p><p></p><p>Istället för att gissa dig till massor med kunskaper skulle du t ex kunna fråga trådskaparen om en lite mer detaljerad beskrivning av hens snötekniska kunskaper och inställning till skidåkning för att på så sätt kunna anpassa ditt svar efter kunskapsnivå. Kanske inte är helt dumt att göra ändå, vad säger du</p><p> [USER=146034]@Maxen99[/USER], kan du ge en lite mer ingående beskrivning av vad du har för snötekniska kunskaper?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1093868, member: 80520"] [USER=136658]@Micke_P76[/USER] Du upplevs fortfaraned som "lite dryg" (åtminstone av mig). Varför utgår du från att trådskaparen saknar kunskap eller anser sig själv vara odödlig? Själv tycker jag att skapandet av den här tråden pekar åt det motsatta, trådskaparen har ju gjort ett tydligt ifrågasättande av sin metod för beslutsfattande och identifierat den som bristfällig! Kanske till och med tankarna har kommit efter att ha läst de ~30 sidorna om mänskliga faktorer i lavinboken? Och vaddå den ringa kunskap som trådskaparen beskriver att den har? Du har fått exakt ingen beskrivning av vad trådskaparens snötekniska kunskaper är! Allt du har är en kort (och sannolikt inkomplett) beskrivning av hur en (delmängd?) av kunskaperna har inhämtats. Men jag är helt med dig i ditt konkreta tips, dvs "åk med mer erfarna skidkompisar, guider, skidlärare och/eller gå mer kurs och diskutera snön och lavinrisker det kommande åket." - ett bra tips! Men jag tror inte du får någon att lyssna på tipset genom att spela översittare, dumförklara den som frågar och rakt ut påstå att den tror den är odödlig... Istället för att gissa dig till massor med kunskaper skulle du t ex kunna fråga trådskaparen om en lite mer detaljerad beskrivning av hens snötekniska kunskaper och inställning till skidåkning för att på så sätt kunna anpassa ditt svar efter kunskapsnivå. Kanske inte är helt dumt att göra ändå, vad säger du [USER=146034]@Maxen99[/USER], kan du ge en lite mer ingående beskrivning av vad du har för snötekniska kunskaper? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Åka åket eller inte?
Tillbaka
Topp