Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mikemorf" data-source="post: 140350" data-attributes="member: 58091"><p>Detta var en av de intressantaste foruminlägg jag sett, en lite fråga som drar igång ett resonemang om gott och ont i världen!</p><p>Givetvis kan man åka för Jesus. Min tanke gick direkt till zebra-ski (som jag kommer ihåg från att de hette tabasco, säger kanske något om min ålder)</p><p></p><p>Att vara kristen innebär att man tror på Jesus och att han är Guds son. grundläggande är att man lever med en strävan efter att vara en god medmänniska och hjälpa "din nästa", som betyder alla människor du möter. Jesse Jacksson sa en gång "den enda gång du har rätt att se ner på en människa är när du böjer dig ner för att hjälpa honom upp." Som kristen med glimten i ögat kan man se det som en ursäkt för att komma först ner.</p><p></p><p>Det har funnits gott om rötägg genom historien och än idag som använder sig av sneda religionstolkningar för att ursäkta sina egoistiska handlingar. Var kritiska och gör inget mot någon annan som ni inte skulle vilja bli utsatta för själv.</p><p></p><p>Åka för Jesus? Jo, var trevlig i backen och åk med gott omdöme så du inte utsätter andra för fara. att åka offpist är ett ypperligt tillfälle att utforska Guds vackra natur!</p><p></p><p>PS. angående homodebatten i forumet så tycker jag att man bör förse sig med kunskap innan man uttalar sig. Homosexuella har rätt till kyrkans välsignelse, men kyrkan ser äktenskapet som något som är instiftat för att föra livet vidare.. det kan inte ett samkönat förhållande. Media slutade skriva om detta när de märkte att även homosexuella präster skrivit på protestlistan, hmm kolla fakta. DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mikemorf, post: 140350, member: 58091"] Detta var en av de intressantaste foruminlägg jag sett, en lite fråga som drar igång ett resonemang om gott och ont i världen! Givetvis kan man åka för Jesus. Min tanke gick direkt till zebra-ski (som jag kommer ihåg från att de hette tabasco, säger kanske något om min ålder) Att vara kristen innebär att man tror på Jesus och att han är Guds son. grundläggande är att man lever med en strävan efter att vara en god medmänniska och hjälpa "din nästa", som betyder alla människor du möter. Jesse Jacksson sa en gång "den enda gång du har rätt att se ner på en människa är när du böjer dig ner för att hjälpa honom upp." Som kristen med glimten i ögat kan man se det som en ursäkt för att komma först ner. Det har funnits gott om rötägg genom historien och än idag som använder sig av sneda religionstolkningar för att ursäkta sina egoistiska handlingar. Var kritiska och gör inget mot någon annan som ni inte skulle vilja bli utsatta för själv. Åka för Jesus? Jo, var trevlig i backen och åk med gott omdöme så du inte utsätter andra för fara. att åka offpist är ett ypperligt tillfälle att utforska Guds vackra natur! PS. angående homodebatten i forumet så tycker jag att man bör förse sig med kunskap innan man uttalar sig. Homosexuella har rätt till kyrkans välsignelse, men kyrkan ser äktenskapet som något som är instiftat för att föra livet vidare.. det kan inte ett samkönat förhållande. Media slutade skriva om detta när de märkte att även homosexuella präster skrivit på protestlistan, hmm kolla fakta. DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Tillbaka
Topp