Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RikardW" data-source="post: 140353" data-attributes="member: 15154"><p>Sååå....</p><p></p><p>Om alla skulle tro på Gud och älska sin nästa skulle allt bli bättre?</p><p>Hur är det med alla religiösa rötägg genom historien och som fortfarande finns. Vill nog påstå att av all ondska i världen kommer nog rätt mycket ifrån så kallade religiösa människor. </p><p></p><p>Och gällande homo-debatten så uppkom den väl av ett misstag - när en präst råkade förhasta sig och säga sanningen om vad han tyckte. Sen fick han, och många andra, väl kalla fötter o tog tillbaks allt. </p><p></p><p>För mig är tro på gud en verklighetsflykt liknande missbruk för personer som inte vågar ta ansvar för sina handlingar och alltid vill ha en utväg att skylla allt på - - - - Gud....</p><p></p><p>Fan jag sätter inte Cork 720- Ahh ja, Gud vill inte jag ska göra det ännu....</p><p></p><p>Kyrko-verksamhet för barn under 15 år - nej tack. Låt dom bli äldre innan de utsätts för försök till hjärntvätt. </p><p></p><p>Kyrkan borde kanske sålla lite i sina egna led....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RikardW, post: 140353, member: 15154"] Sååå.... Om alla skulle tro på Gud och älska sin nästa skulle allt bli bättre? Hur är det med alla religiösa rötägg genom historien och som fortfarande finns. Vill nog påstå att av all ondska i världen kommer nog rätt mycket ifrån så kallade religiösa människor. Och gällande homo-debatten så uppkom den väl av ett misstag - när en präst råkade förhasta sig och säga sanningen om vad han tyckte. Sen fick han, och många andra, väl kalla fötter o tog tillbaks allt. För mig är tro på gud en verklighetsflykt liknande missbruk för personer som inte vågar ta ansvar för sina handlingar och alltid vill ha en utväg att skylla allt på - - - - Gud.... Fan jag sätter inte Cork 720- Ahh ja, Gud vill inte jag ska göra det ännu.... Kyrko-verksamhet för barn under 15 år - nej tack. Låt dom bli äldre innan de utsätts för försök till hjärntvätt. Kyrkan borde kanske sålla lite i sina egna led.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Tillbaka
Topp