Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="adam_hansson" data-source="post: 140371" data-attributes="member: 39294"><p>När jag läser här ser jag alla som bara skriver motargument mot kristendom och så och vissa är bra argument andra mindere bra, och sedan har vi även många argument för kristendomen men det känns som VI är en minoritet i dagens samhälle. Dom senaste åren har kristendomen visat ett ganska(!) dåligt ansikte utåt, t.ex. Knutby, Åke Gren o.s.v. Men det är, som sagt, bara ett yttre ansikte, om man däremot går in på ytan ser man en starkt sammanhållen grupp som kan ha roligt tillsamman utan att dricka och "ha roligt". Vi har roligt på andra sätt t.ex. har vi fester där vi dansar och pratar med folk men dricker inte, sedan så ordnar min församling Donsö SMU varje år ett "nyårsläger där 140 pers åker upp och åker skidor från 28dec - 3jan, och åp nyårsafton har vi först en JÄTTEGOD middag med underhållning(riktigt rolig underhållning) och sedan är vi i kyrkan och får höra på ett nyårstal och skunga lite lovsånger, och sedan vid 12slaget gå vi ut och smäller smällare och önskar alla Gott Nytt År, och sedan är det musik på en sen med inhemska musiker och då är det bra med röj, och på detta lägret är det även många "okristna" med.</p><p>Men på ett sånt läger "åker vi för JESUS".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="adam_hansson, post: 140371, member: 39294"] När jag läser här ser jag alla som bara skriver motargument mot kristendom och så och vissa är bra argument andra mindere bra, och sedan har vi även många argument för kristendomen men det känns som VI är en minoritet i dagens samhälle. Dom senaste åren har kristendomen visat ett ganska(!) dåligt ansikte utåt, t.ex. Knutby, Åke Gren o.s.v. Men det är, som sagt, bara ett yttre ansikte, om man däremot går in på ytan ser man en starkt sammanhållen grupp som kan ha roligt tillsamman utan att dricka och "ha roligt". Vi har roligt på andra sätt t.ex. har vi fester där vi dansar och pratar med folk men dricker inte, sedan så ordnar min församling Donsö SMU varje år ett "nyårsläger där 140 pers åker upp och åker skidor från 28dec - 3jan, och åp nyårsafton har vi först en JÄTTEGOD middag med underhållning(riktigt rolig underhållning) och sedan är vi i kyrkan och får höra på ett nyårstal och skunga lite lovsånger, och sedan vid 12slaget gå vi ut och smäller smällare och önskar alla Gott Nytt År, och sedan är det musik på en sen med inhemska musiker och då är det bra med röj, och på detta lägret är det även många "okristna" med. Men på ett sånt läger "åker vi för JESUS". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Tillbaka
Topp