Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Luuuthman" data-source="post: 140375" data-attributes="member: 23029"><p>"okej Pzycho.. Ondskan är en reaktion på den fria viljan och de egoistiska val vi gör. Följ det dubbla kärleksbudet, älska din nästa som dig själv. Då vill alla väl och världen blir bättre!"</p><p></p><p>hmmm någonting säger mig att ett problem som världens filosofer har grubblat på i århundraden inte kommer att få sin lösning på ett forum för adrenalinjunkies. menmen....</p><p></p><p>omvi utgår ifrån att gud skapade människan, så om nu gud skapade oss med fri vilja, varför skapade han oss inte med en fri vilja, men med en vilja att alltid göra gott. eftersom du inte vet vilka förmågor männskligheten skulle ha om int egud hade satt vissa restriktioner? vi kanske kunde vara telepatiska, vi kanske skulle kunna flyga. gud skapade oss på ett visst sätt, men varför ville han se sin skapelse förstöra sig själv? </p><p>känns nästan lite som pojken med myrfarmen och ett förstoringsglas. vilket i mina ögon, inte är en allgod gud. </p><p></p><p>den fria viljans försvar har använts och misslyckats förr.....</p><p></p><p>to be continued</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Luuuthman, post: 140375, member: 23029"] "okej Pzycho.. Ondskan är en reaktion på den fria viljan och de egoistiska val vi gör. Följ det dubbla kärleksbudet, älska din nästa som dig själv. Då vill alla väl och världen blir bättre!" hmmm någonting säger mig att ett problem som världens filosofer har grubblat på i århundraden inte kommer att få sin lösning på ett forum för adrenalinjunkies. menmen.... omvi utgår ifrån att gud skapade människan, så om nu gud skapade oss med fri vilja, varför skapade han oss inte med en fri vilja, men med en vilja att alltid göra gott. eftersom du inte vet vilka förmågor männskligheten skulle ha om int egud hade satt vissa restriktioner? vi kanske kunde vara telepatiska, vi kanske skulle kunna flyga. gud skapade oss på ett visst sätt, men varför ville han se sin skapelse förstöra sig själv? känns nästan lite som pojken med myrfarmen och ett förstoringsglas. vilket i mina ögon, inte är en allgod gud. den fria viljans försvar har använts och misslyckats förr..... to be continued [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Tillbaka
Topp