Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 140379" data-attributes="member: 45951"><p>Reserverar mig för eventuella upprepningar, då jag inte har orkat läsa allt som alla skrivit. (Eftersom religonsförespråkare ofta bara har några få argument och när dom är slut ofta avslutar ett samtal om deras syn på universum med "men jag tror på det i alla fall" så är sådana disskusioner ofta bara upprepningar i alla fall)</p><p></p><p>Att tro på något är säkert väldigt sunt, speciellt i den urballade värld vi lever i. MEN att ägna hela sitt uppträdande, att skippa vissa saker man vill göra, och att ägna tid åt att dyrka någon var existens är lika långt ifrån bevisad som en del fulla tjejers logik är inte bara tragiskt, det är faan patetiskt. Man träffar ständigt på folk som går omkring och skyller alla möjliga saker på att det var gudsvilja. Sköna föräldrar som vägrar ge deras barn vård för att inte rucka på den kärleksfylle allsmäktigeherrens vilja. Jag kan förstå dom, jag menar vem vill hamna i helvetet för att man lät operera sin unge? </p><p></p><p>Att gud och jesus skulle ha något med kärlek att göra är också ganska skrattretande. Läs lite i bibeln och räkna vilken av alla idioter som har ihjäl flest stackars bönder. Redan där kan man egentligen avsluta det hela. Men inte jag inte, om nu religon, gud, jesus, mohammed, eller för den delen Shiva är så fyllda med kärlek, varför har ungefär 90% av alla krig genom historien direkt eller indirekt med religon att göra? De som hävdar att det är gudsvilja, och ändå tror på honom borde med dessa fakta ta sej en funderare. Åk till Knutby på studieresa!</p><p></p><p>Jag har av många anledningar grymt svårt att ha någon respekt för människor som försöker försvara eller pracka på andra sin tro. Av många anledningar. De flesta som tror på den eviga kärleken, paradiset och på att prästen är en gudsman som absolut inte skulle göra något för egen vinning väljer ut de bitar som passar dem. Om nu bibeln är sann och den tillsammans med de 10 budorden bestämmer vem som hamnar var etc. borde helvetet vara överfullt. Himlen skulle förmodligen vara bebodd av enbart rika katoliker. (Ni vet dom som kan köpa sej fria från synd när dom t.ex satt på en liten pojke eller haft samlag med en get) Antingen får ni tro på hela packetet eller bespara mej era åsikter. Åka skidor för jesus är precis en sådan sak. Kan man köra LSD och ha gruppsex för jesus också? blir han glad då? Vart går gränsen? Ett exempel är alla präster som er homosexualitet som en synd.(För det står så i bibeln) Det står som nämnt förut på tråden en jävla massa tvivelaktiga saker i bibeln, varför välja bara den? Varför inte stena bonden för att han odlar fler grödor i samma jord? Präster med glasögon brukar inte heller nämna att man inte får närma sej gudsaltare om man är närsynt. </p><p></p><p>Kyrkan är en ondskefull instution som i alla tider har förtryckt människor och sugit ut de på mat, pengar och arbete med löften om himmel eller helvete. </p><p></p><p>orkar inte mer nu..är bakis och har feber...så jag tar helt enkelt för givet att alla här inna som promotar jesus gud och bibeln är jääävligt sarkastiska</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 140379, member: 45951"] Reserverar mig för eventuella upprepningar, då jag inte har orkat läsa allt som alla skrivit. (Eftersom religonsförespråkare ofta bara har några få argument och när dom är slut ofta avslutar ett samtal om deras syn på universum med "men jag tror på det i alla fall" så är sådana disskusioner ofta bara upprepningar i alla fall) Att tro på något är säkert väldigt sunt, speciellt i den urballade värld vi lever i. MEN att ägna hela sitt uppträdande, att skippa vissa saker man vill göra, och att ägna tid åt att dyrka någon var existens är lika långt ifrån bevisad som en del fulla tjejers logik är inte bara tragiskt, det är faan patetiskt. Man träffar ständigt på folk som går omkring och skyller alla möjliga saker på att det var gudsvilja. Sköna föräldrar som vägrar ge deras barn vård för att inte rucka på den kärleksfylle allsmäktigeherrens vilja. Jag kan förstå dom, jag menar vem vill hamna i helvetet för att man lät operera sin unge? Att gud och jesus skulle ha något med kärlek att göra är också ganska skrattretande. Läs lite i bibeln och räkna vilken av alla idioter som har ihjäl flest stackars bönder. Redan där kan man egentligen avsluta det hela. Men inte jag inte, om nu religon, gud, jesus, mohammed, eller för den delen Shiva är så fyllda med kärlek, varför har ungefär 90% av alla krig genom historien direkt eller indirekt med religon att göra? De som hävdar att det är gudsvilja, och ändå tror på honom borde med dessa fakta ta sej en funderare. Åk till Knutby på studieresa! Jag har av många anledningar grymt svårt att ha någon respekt för människor som försöker försvara eller pracka på andra sin tro. Av många anledningar. De flesta som tror på den eviga kärleken, paradiset och på att prästen är en gudsman som absolut inte skulle göra något för egen vinning väljer ut de bitar som passar dem. Om nu bibeln är sann och den tillsammans med de 10 budorden bestämmer vem som hamnar var etc. borde helvetet vara överfullt. Himlen skulle förmodligen vara bebodd av enbart rika katoliker. (Ni vet dom som kan köpa sej fria från synd när dom t.ex satt på en liten pojke eller haft samlag med en get) Antingen får ni tro på hela packetet eller bespara mej era åsikter. Åka skidor för jesus är precis en sådan sak. Kan man köra LSD och ha gruppsex för jesus också? blir han glad då? Vart går gränsen? Ett exempel är alla präster som er homosexualitet som en synd.(För det står så i bibeln) Det står som nämnt förut på tråden en jävla massa tvivelaktiga saker i bibeln, varför välja bara den? Varför inte stena bonden för att han odlar fler grödor i samma jord? Präster med glasögon brukar inte heller nämna att man inte får närma sej gudsaltare om man är närsynt. Kyrkan är en ondskefull instution som i alla tider har förtryckt människor och sugit ut de på mat, pengar och arbete med löften om himmel eller helvete. orkar inte mer nu..är bakis och har feber...så jag tar helt enkelt för givet att alla här inna som promotar jesus gud och bibeln är jääävligt sarkastiska [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Tillbaka
Topp