Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 140392" data-attributes="member: 45951"><p>Den trevliga lilla tanken kommer aldrig fungera tackvare människans natur (Egoistisk, ond, manipulativ etc. etc. etc. etc.) Den förhållandevis lilla klicken sådana har genom historien förstört för den stora massan. Att säga om den stora massan är/var har/hade ärliga avsikter är svårt att säga då de inte varit i den maktsitts de båda representerar. Jag tycker både kommunismen och kyrkan har lidit av det genom historien. Låna en historiebok så får du svaret om båda. </p><p></p><p>Vad bibeln beträffar. Hade vi inte haft bibeln, koranen och toran så hade världens befolkning haft en anledning mindre att hata varandra. Hur många avslutade och pågående konflikter i världen är/var konflikter pga. av religon aka det som skrivits i t.ex. bibeln? OM du som troende på något sätt inte tycker att religon har ett finger med i spelet i en hel jääävla massa lidande tänker jag inte ens bry mej om att argumentera med dej. Då en hel del religösa människor jag varit i närheten av är lika blinda för det faktum som bulorna är för förintelsen. (Har du tänkt på att om man drar ett streck över huvudet på ett skinhead så ser det ut som en stjärt?)</p><p></p><p>Jag har inga problem att greppa vad t.ex. kristendomen handlar om. Jag bodde 1 år i memphis, tn (Bibelbältet även kallat ring a bell?) Kanske därför jag är allergisk mot människor som försöker pracka på eller avfärda andras åsikter om deras tro som skitsnack. (säger inte att det är just det du ägnar dej åt utan menar mer generellt) Men ta livetsord (gjorde ett litet arbete om dem på gymnasiet) tycker du Ulf Ekman och hans väckelserörelse är en trevligplats för ett barn? Knutby? om hälften av det man hört är sant där så är det helt uppåt väggarna. Sms från gud? ja jäävlar...Det jag menar är att någonstans får man jämföra det goda som något för med sej med lukten av all skit man får på köpet. </p><p></p><p>Bokstavstolkning (gärna bara de bitar som passar individen) är något som var sej du vill det eller inte existerar idag och det är låååångt ifrån acceptabelt. </p><p></p><p>Du undvek min fråga, OM gud finns och är god och kärleksfull vad är din förklaring till att det finns så mycket skit i vår värld?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 140392, member: 45951"] Den trevliga lilla tanken kommer aldrig fungera tackvare människans natur (Egoistisk, ond, manipulativ etc. etc. etc. etc.) Den förhållandevis lilla klicken sådana har genom historien förstört för den stora massan. Att säga om den stora massan är/var har/hade ärliga avsikter är svårt att säga då de inte varit i den maktsitts de båda representerar. Jag tycker både kommunismen och kyrkan har lidit av det genom historien. Låna en historiebok så får du svaret om båda. Vad bibeln beträffar. Hade vi inte haft bibeln, koranen och toran så hade världens befolkning haft en anledning mindre att hata varandra. Hur många avslutade och pågående konflikter i världen är/var konflikter pga. av religon aka det som skrivits i t.ex. bibeln? OM du som troende på något sätt inte tycker att religon har ett finger med i spelet i en hel jääävla massa lidande tänker jag inte ens bry mej om att argumentera med dej. Då en hel del religösa människor jag varit i närheten av är lika blinda för det faktum som bulorna är för förintelsen. (Har du tänkt på att om man drar ett streck över huvudet på ett skinhead så ser det ut som en stjärt?) Jag har inga problem att greppa vad t.ex. kristendomen handlar om. Jag bodde 1 år i memphis, tn (Bibelbältet även kallat ring a bell?) Kanske därför jag är allergisk mot människor som försöker pracka på eller avfärda andras åsikter om deras tro som skitsnack. (säger inte att det är just det du ägnar dej åt utan menar mer generellt) Men ta livetsord (gjorde ett litet arbete om dem på gymnasiet) tycker du Ulf Ekman och hans väckelserörelse är en trevligplats för ett barn? Knutby? om hälften av det man hört är sant där så är det helt uppåt väggarna. Sms från gud? ja jäävlar...Det jag menar är att någonstans får man jämföra det goda som något för med sej med lukten av all skit man får på köpet. Bokstavstolkning (gärna bara de bitar som passar individen) är något som var sej du vill det eller inte existerar idag och det är låååångt ifrån acceptabelt. Du undvek min fråga, OM gud finns och är god och kärleksfull vad är din förklaring till att det finns så mycket skit i vår värld? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka för Jesus?
Tillbaka
Topp