Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åka med bara transceiver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1037327" data-attributes="member: 60010"><p>Både du och jag vet att alla "snötäckta berg" inte är lavinsluttningar. tät skog, sluttningar under 20 grader utan överhäng osv. Absolut har vårdnadshavaren det yttersta ansvaret och det är just därför jag tycker att det är fel. Man är sjukt noga med att barnet skall ha säkerhetsbälte på sig på vägen till fjällen men väl på berget så är säkerheten inte så viktig. </p><p></p><p>Sen tror jag att du har missuppfattat vad jag skrivit. Jag tycker inte att barn ska vara den som tar beslutet om man skall åka eller inte. Som jag skrev är de inte mogna nog att göra det beslutet. Dock tycker jag av samma anledning inte att man inte skall ta med barn ut på lavinfarliga sluttningar. Barnet vet själv inte vad det ger sig ut på och kan därför inte själv göra valet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1037327, member: 60010"] Både du och jag vet att alla "snötäckta berg" inte är lavinsluttningar. tät skog, sluttningar under 20 grader utan överhäng osv. Absolut har vårdnadshavaren det yttersta ansvaret och det är just därför jag tycker att det är fel. Man är sjukt noga med att barnet skall ha säkerhetsbälte på sig på vägen till fjällen men väl på berget så är säkerheten inte så viktig. Sen tror jag att du har missuppfattat vad jag skrivit. Jag tycker inte att barn ska vara den som tar beslutet om man skall åka eller inte. Som jag skrev är de inte mogna nog att göra det beslutet. Dock tycker jag av samma anledning inte att man inte skall ta med barn ut på lavinfarliga sluttningar. Barnet vet själv inte vad det ger sig ut på och kan därför inte själv göra valet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åka med bara transceiver
Tillbaka
Topp