Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åka med bara transceiver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1037356" data-attributes="member: 33485"><p>Alla sluttningar kan släppa, även pisten (vilket det finns gott om exempel på), faktum är att det är farligare att åka pist än opistat. Vart drar du gränsen för när ett barn ska behöva vara medveten om att denne utsätter sig för livsfara för att få utföra en aktivitet? Jag anser fortfarande att det är den för tillfället ansvarige för barnet som ska sätta gränsen, barnet får gärna tänka på enhörningar och glass under tiden för min del. Vi lär oss av våra misstag, även som barn, det är den ansvariges uppgift att se till att konsekvenserna blir så små som möjligt (ex. genom att sätta transa på barnet, lära det att använda övergångställen, sätta på en hjälm osv.). Det är inte ett missförstånd när du säger P, men inte accepterar följderna av P, vilket gör det hela godtyckligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1037356, member: 33485"] Alla sluttningar kan släppa, även pisten (vilket det finns gott om exempel på), faktum är att det är farligare att åka pist än opistat. Vart drar du gränsen för när ett barn ska behöva vara medveten om att denne utsätter sig för livsfara för att få utföra en aktivitet? Jag anser fortfarande att det är den för tillfället ansvarige för barnet som ska sätta gränsen, barnet får gärna tänka på enhörningar och glass under tiden för min del. Vi lär oss av våra misstag, även som barn, det är den ansvariges uppgift att se till att konsekvenserna blir så små som möjligt (ex. genom att sätta transa på barnet, lära det att använda övergångställen, sätta på en hjälm osv.). Det är inte ett missförstånd när du säger P, men inte accepterar följderna av P, vilket gör det hela godtyckligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åka med bara transceiver
Tillbaka
Topp