Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åka med bara transceiver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jannes" data-source="post: 1037386" data-attributes="member: 126207"><p>Tebax till ämnet! Tydligen är det ju så att skandinavier är överrepresenterade i lavinolyckor. Medelåldersmän med "rätt" utrustning, som de är kunniga i. Spade, sond å transa är det sista man ska förlita sig på, inte det första. Jag får ibland en känsla av att här på Freeride så känns det tvärtom. Jag skulle aldrig välja ett till synes farligt åk där min överlevnad hänger på en ballong på ryggen. Känns det inge bra så åker jag inte. Sen vet jag att laviner kan gå var och hur som helst, det finns ett tragiskt exempel på en som dött av en lavin i en grusgrop i Sverige. Vi är många som aldrig skulle ta på oss säkerhetsutrustning, å jag vet jag kommer få skit för det här, men för mig är skidåkning en frihetskänsla, precis som skate utan hjälm eller va fan ni nu vill. Blanda inte ihop det med där man själv utsätter sig för risker, tävlingar, ostabila sluttningar etc. Och vem är jag att veta vad som är säkert eller inte? Svaret är ju att det vet jag inte.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jannes, post: 1037386, member: 126207"] Tebax till ämnet! Tydligen är det ju så att skandinavier är överrepresenterade i lavinolyckor. Medelåldersmän med "rätt" utrustning, som de är kunniga i. Spade, sond å transa är det sista man ska förlita sig på, inte det första. Jag får ibland en känsla av att här på Freeride så känns det tvärtom. Jag skulle aldrig välja ett till synes farligt åk där min överlevnad hänger på en ballong på ryggen. Känns det inge bra så åker jag inte. Sen vet jag att laviner kan gå var och hur som helst, det finns ett tragiskt exempel på en som dött av en lavin i en grusgrop i Sverige. Vi är många som aldrig skulle ta på oss säkerhetsutrustning, å jag vet jag kommer få skit för det här, men för mig är skidåkning en frihetskänsla, precis som skate utan hjälm eller va fan ni nu vill. Blanda inte ihop det med där man själv utsätter sig för risker, tävlingar, ostabila sluttningar etc. Och vem är jag att veta vad som är säkert eller inte? Svaret är ju att det vet jag inte..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åka med bara transceiver
Tillbaka
Topp