Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åka med bara transceiver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1037401" data-attributes="member: 80520"><p>Okej, om jag ska göra ett mer seriöst inlägg som faktiskt beror området så måste jag säga att jag tycker det är värre med folk som rör sig utanför pisterna utan kunskap/minst vett, oavsett de har "utrustning" eller ej. Visst, det är nog i större utsträckning så att de som har rätt utrustning också har lite kunskap och i alla fall utnyttjar det de har bakom pannbenet ibland, men inte alltid.</p><p></p><p>Det jag menar är att om jag precis rört mig bort från en safezone som ligger ungefär 3/4 ner på ett åk, och har mina tre åkkamrater nedanför mig i nästa safezone, blir jag inte överlycklig när det kommer två grupper pantade jävlar, varav en grupp bestämmer sig för att åka alla fem (!!!) på en gång, de andra gruppen bestämmer sig för att lägga ett "dubbelt" skicut längst hela det STOOORA facet till vänster (det vill säga en skicutar först och den andra en bit ovanför det och lite efter). I det läget skiter jag totalt och fullkomligt i om de är rätt utrustade eller inte, för min del spelar det mindre roll. Det som däremot hade underlättat något fruktansvärt skulle vara om de hade väntat tills jag och mina åkkamrater alla hade kunnat ta oss ur åket, eller i alla fall återsamlats i samma safezone. Det är inte en rolig sits att vara i kan jag säga.</p><p></p><p>I det läget skulle jag hellre se att personerna hade vett och ingen utrustning, än inget vett och rätt utrustning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1037401, member: 80520"] Okej, om jag ska göra ett mer seriöst inlägg som faktiskt beror området så måste jag säga att jag tycker det är värre med folk som rör sig utanför pisterna utan kunskap/minst vett, oavsett de har "utrustning" eller ej. Visst, det är nog i större utsträckning så att de som har rätt utrustning också har lite kunskap och i alla fall utnyttjar det de har bakom pannbenet ibland, men inte alltid. Det jag menar är att om jag precis rört mig bort från en safezone som ligger ungefär 3/4 ner på ett åk, och har mina tre åkkamrater nedanför mig i nästa safezone, blir jag inte överlycklig när det kommer två grupper pantade jävlar, varav en grupp bestämmer sig för att åka alla fem (!!!) på en gång, de andra gruppen bestämmer sig för att lägga ett "dubbelt" skicut längst hela det STOOORA facet till vänster (det vill säga en skicutar först och den andra en bit ovanför det och lite efter). I det läget skiter jag totalt och fullkomligt i om de är rätt utrustade eller inte, för min del spelar det mindre roll. Det som däremot hade underlättat något fruktansvärt skulle vara om de hade väntat tills jag och mina åkkamrater alla hade kunnat ta oss ur åket, eller i alla fall återsamlats i samma safezone. Det är inte en rolig sits att vara i kan jag säga. I det läget skulle jag hellre se att personerna hade vett och ingen utrustning, än inget vett och rätt utrustning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åka med bara transceiver
Tillbaka
Topp