Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor - Bella Coola
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carvingkimbo" data-source="post: 22929" data-attributes="member: 15609"><p>Nu blir nog många yngre friåkarwannabees sura på mig, men sedan freeride blev ett begrepp i svensk folkmun, för sisådär 2-3 år sedan har alla aktörer och profitörer, med något vinstintresse, försökt underblåsa myten om friåkare, som några coola förebilder. Man har skapat personmyter och idoler och för att komma ett steg närmare dessa pubertetshjältar, kan man antingen försöka skaffa så många prylar som möjligt, som man sett på bilder eller i filmer, eller man kan börja lägga sig till med en attityd som man (felaktigt) tror går hem i dessa sammanhang. Eller man kan göra både och.</p><p>Detta trots att de flesta stora friåkare är ödmjuka naturmänniskor, som ofta trotsat naturelementen, uppförsbackar och därmed skapat en förståelse för den miljö man befinner sig i.</p><p>Nu vet även jag att det faktiskt är fullt möjligt att skapa sig ett namn, genom att synas och höras så mycket som möjligt, på afterski och barer.</p><p>Därmed verkar många fokusera mer på att skapa sig ett rykte, än att faktiskt göra det som det handlar om –vara ute och åka skidor!</p><p>Har jag inte helt fel, så har även ”Åka Skidor” fastnat i samma karusell, där man hellre skriver häftiga namn på stilar och tricks och hur stora brösten är på personalen på dippan, än ger sig ut och åker just skidor.</p><p>Håller fullständigt med tidigare skribent om att deras tester på skidor och jackor och gudvetvad är undermåliga. Deras tester på barer nattklubbar och partystatus, verkar mer trovärdiga däremot.</p><p>Om de ansvariga, skulle råka läsa detta, så hoppas jag att de tar detta för konstruktiv kritik och inte bara gnäll. Min grundtro till tidningen finns kvar, dock i avtagande…</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carvingkimbo, post: 22929, member: 15609"] Nu blir nog många yngre friåkarwannabees sura på mig, men sedan freeride blev ett begrepp i svensk folkmun, för sisådär 2-3 år sedan har alla aktörer och profitörer, med något vinstintresse, försökt underblåsa myten om friåkare, som några coola förebilder. Man har skapat personmyter och idoler och för att komma ett steg närmare dessa pubertetshjältar, kan man antingen försöka skaffa så många prylar som möjligt, som man sett på bilder eller i filmer, eller man kan börja lägga sig till med en attityd som man (felaktigt) tror går hem i dessa sammanhang. Eller man kan göra både och. Detta trots att de flesta stora friåkare är ödmjuka naturmänniskor, som ofta trotsat naturelementen, uppförsbackar och därmed skapat en förståelse för den miljö man befinner sig i. Nu vet även jag att det faktiskt är fullt möjligt att skapa sig ett namn, genom att synas och höras så mycket som möjligt, på afterski och barer. Därmed verkar många fokusera mer på att skapa sig ett rykte, än att faktiskt göra det som det handlar om –vara ute och åka skidor! Har jag inte helt fel, så har även ”Åka Skidor” fastnat i samma karusell, där man hellre skriver häftiga namn på stilar och tricks och hur stora brösten är på personalen på dippan, än ger sig ut och åker just skidor. Håller fullständigt med tidigare skribent om att deras tester på skidor och jackor och gudvetvad är undermåliga. Deras tester på barer nattklubbar och partystatus, verkar mer trovärdiga däremot. Om de ansvariga, skulle råka läsa detta, så hoppas jag att de tar detta för konstruktiv kritik och inte bara gnäll. Min grundtro till tidningen finns kvar, dock i avtagande… [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor - Bella Coola
Tillbaka
Topp