Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor - Bella Coola
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rasmus" data-source="post: 22930" data-attributes="member: 1340"><p>Jag fick faktiskt ett svar från Patrik Leje angående Bella Coola.</p><p></p><p>Jag vet inte riktigt om det är god sed att publicera samma artikel på två ställen utan referens. Jag tycker fortfarande att det i ÅS borde ha stått att artikeln redan finns publicerad i Powder.</p><p></p><p>/R</p><p></p><p>----------------------------------------------------------------------</p><p>Mitt email tiil ÅS:</p><p></p><p>> Tja!</p><p>></p><p>> Här får man vänta 10 dar extra för att Posten tappat bort ens tidning och så</p><p>> får man läsa en re-run. Artikeln om Bella Coola är ju en direktöversättning</p><p>> av `The Bella Coola Social Club` i Powder #4 2002, dvs för över ett halvår</p><p>> sen. T.o.m. med flera av bilderna är samma. Hur kan ni då hävda i ledaren</p><p>> och i presentationerna att det är ni som har skickat Leslie Anthony och</p><p>> Scott Markewitz till Bella Coola?</p><p>></p><p>> /Rasmus</p><p></p><p></p><p>Svar från Patrik Leje:</p><p></p><p>Tjena Rasmus!</p><p></p><p>Jag har full förståelse för din irritation över att Posten tappat bort din</p><p>tidning, sånt händer ibland, tyvärr, men det är inget vi här på redaktionen kan</p><p>påverka.</p><p></p><p>Scott Markewitz och Leslie Anthony sålde in reportaget om Bella Coola till både</p><p>Åka Skidor och Powder långt innan de stack iväg till British Columbia. Vi har</p><p>legat på bilderrna och texten ett bra tag, därför att ämnet är mer aktuellt i</p><p>år när stället blir öppet för allmänheten.</p><p></p><p>Det är ingen ovanlig lösning att frilansare har flera uppdragsgivare under en</p><p>och samma reportageresa. Powder och Åka Skidor kommer ut i olika världsdelar</p><p>och på olika språk. Ingen av redaktionerna ser det här som en krock även om vi</p><p>på Åka Skidor är medvetna om att det finns några skidintresserade svenskar som</p><p>samläser tidningarna. Men man ska ha klart för sig att det är en mikroskopisk</p><p>andel av Åka Skidors 100 000 - 120 000 läsare som läser Powder. Bilderna från</p><p>Bella Coola lär du se mer av i skidvärlden. De tillhör varken Powder eller Åka</p><p>Skidor utan upphovsmannen, Scott Markewitz, och han är i all sin rätt att</p><p>sälöja dem till vem han vill. Professionella skidfotografer lever på att sprida</p><p>bilderna till redaktioner och reklambyråer.</p><p></p><p>Åka Skidor är den enda skandinaviska skidtidning som Scott Markewitz jobbar</p><p>med. Det tror vi att våra läsare uppskattar.</p><p></p><p>Med vänlig hälsning,</p><p></p><p>Patrik Leje</p><p>Chefredaktör</p><p>Åka Skidor</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rasmus, post: 22930, member: 1340"] Jag fick faktiskt ett svar från Patrik Leje angående Bella Coola. Jag vet inte riktigt om det är god sed att publicera samma artikel på två ställen utan referens. Jag tycker fortfarande att det i ÅS borde ha stått att artikeln redan finns publicerad i Powder. /R ---------------------------------------------------------------------- Mitt email tiil ÅS: > Tja! > > Här får man vänta 10 dar extra för att Posten tappat bort ens tidning och så > får man läsa en re-run. Artikeln om Bella Coola är ju en direktöversättning > av `The Bella Coola Social Club` i Powder #4 2002, dvs för över ett halvår > sen. T.o.m. med flera av bilderna är samma. Hur kan ni då hävda i ledaren > och i presentationerna att det är ni som har skickat Leslie Anthony och > Scott Markewitz till Bella Coola? > > /Rasmus Svar från Patrik Leje: Tjena Rasmus! Jag har full förståelse för din irritation över att Posten tappat bort din tidning, sånt händer ibland, tyvärr, men det är inget vi här på redaktionen kan påverka. Scott Markewitz och Leslie Anthony sålde in reportaget om Bella Coola till både Åka Skidor och Powder långt innan de stack iväg till British Columbia. Vi har legat på bilderrna och texten ett bra tag, därför att ämnet är mer aktuellt i år när stället blir öppet för allmänheten. Det är ingen ovanlig lösning att frilansare har flera uppdragsgivare under en och samma reportageresa. Powder och Åka Skidor kommer ut i olika världsdelar och på olika språk. Ingen av redaktionerna ser det här som en krock även om vi på Åka Skidor är medvetna om att det finns några skidintresserade svenskar som samläser tidningarna. Men man ska ha klart för sig att det är en mikroskopisk andel av Åka Skidors 100 000 - 120 000 läsare som läser Powder. Bilderna från Bella Coola lär du se mer av i skidvärlden. De tillhör varken Powder eller Åka Skidor utan upphovsmannen, Scott Markewitz, och han är i all sin rätt att sälöja dem till vem han vill. Professionella skidfotografer lever på att sprida bilderna till redaktioner och reklambyråer. Åka Skidor är den enda skandinaviska skidtidning som Scott Markewitz jobbar med. Det tror vi att våra läsare uppskattar. Med vänlig hälsning, Patrik Leje Chefredaktör Åka Skidor [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor - Bella Coola
Tillbaka
Topp