Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor - endast för svagsinta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anzom" data-source="post: 976922" data-attributes="member: 45125"><p>Det jag menar är att flödet när det gäller bild speglas av filmer. Trots att en tjej kan få till en liknande bild, så vet man att personen ifråga egentligen inte kör lika hårt som motsvarande man. Filmens bild av personen används även i rena bilder. Dvs jag ser helst en bra bild på en manlig åkare.</p><p>Men vad är då problemet, vi är båda överens om att huvudgruppen är män. Och kvinnliga åkare förekommer frekvent i tidningen, säkert oftare än andelen kvinnliga läsaren speglar, eftersom vi bor i pk Sverige.</p><p></p><p>Jag skulle vilja påstå att manssynen i många av dagens kvinnliga tidningar ex. amelia är minst lika vidrig, varför skriver inte Hanne om det problemet? Och vet du vad det värsta är?! De har avklädda män i bar överkropp! Trots det så smiter de undan drevet.</p><p>Åka skidor har merparten bland sina manliga läsare, därav en profil som innebär män som kör hårda åk på omslaget. Likaväl som <em>hästfokus"</em> har merparten kvinnliga läsare och därmed har ett omslag med kvinnliga ryttare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anzom, post: 976922, member: 45125"] Det jag menar är att flödet när det gäller bild speglas av filmer. Trots att en tjej kan få till en liknande bild, så vet man att personen ifråga egentligen inte kör lika hårt som motsvarande man. Filmens bild av personen används även i rena bilder. Dvs jag ser helst en bra bild på en manlig åkare. Men vad är då problemet, vi är båda överens om att huvudgruppen är män. Och kvinnliga åkare förekommer frekvent i tidningen, säkert oftare än andelen kvinnliga läsaren speglar, eftersom vi bor i pk Sverige. Jag skulle vilja påstå att manssynen i många av dagens kvinnliga tidningar ex. amelia är minst lika vidrig, varför skriver inte Hanne om det problemet? Och vet du vad det värsta är?! De har avklädda män i bar överkropp! Trots det så smiter de undan drevet. Åka skidor har merparten bland sina manliga läsare, därav en profil som innebär män som kör hårda åk på omslaget. Likaväl som [i]hästfokus"[/i] har merparten kvinnliga läsare och därmed har ett omslag med kvinnliga ryttare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor - endast för svagsinta?
Tillbaka
Topp