Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor - endast för svagsinta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 977122"><p>god morgon!</p><p></p><p>ja det ärå mychet intressant å matnyttigt som framkommer här ovan må jag säga. både det ena å det andra finns att utröna, flera tankar väcks ju sannerligen.</p><p></p><p>att sitta ensam på en bar till att börja med är nog så viktigt, en sak som inte alla har erfarenhet av - tyvärr. i andra kultur/nere på kontinenten är det ju vanligare å jag tycker att det är ett trevligt inslag på stan. det plockar fram intressanta och spontana möten med andra, som också är människor. och till det goda samtalet kan man gärna få spilla upp lite brännvin i ett glas me is, å kanske sticka emellan då å då med några droppar läskeblask å varför inte ett par limeskivor. bara en tanke. mer sådant i vårt kungliga rike tack - på ett mer avslappnat vis. rädslorna försvinner snabbare än man anar, bacon.</p><p></p><p>åka skidor följer ju tidens tand som jag ser det - på flera sätt. man blir ju bl.a. påpälsad en massa reklam. men så har vi ju haft det länge i vår kultur. men nu e d smaskeli smask gotteli köpeli köpa jämtilainen. tilläggas bör att åka skidor, vad jag förmodar, i huvudsak e stationerade i åre. å åre e ju som vi alla vet i det stora hela en stor skitnödig gegga (socialt). därför verkar det konstigt om inte redaktionen på åka skidor även de insupit å sakteligen dekat ner sig i det samtida åre (i våra hjärtan). ett sidospår som kan vara starkare i sammanhanget än vad man tror. ryggdunk.</p><p></p><p>efter 3 vintar i åre, med div. utgång på taverna/ala discotequa, så fick jag på pränt att tjejer/kvinnor e lika (om inte värre) sluskiga/burdusa/lösaktiga som pojkar och män, långt ifrån alla - dock, kan vara när den andan faller på. det motsatta könet sköter i regel den biten lite snyggare än vad vi pojkar gör. man hyschar, viskar å vill socialt ofta ge sken om att allt är frid och fröjd. det har ju med traditioner och de historiska vingslagen att göra. jag hoppas att hanne kjöller delvis gör en höna av en fjäder. frågan är komplex. kvinnor och män behöver mötas mer på mitten (och det gör vi ju oxå, jag skriver detta och du läser detta - vi finns tack vare div. samkväm). män behöver lära sig att tala mer om känslor och jobbiga saker ihop, och kvinnor ska ta mer plats som människor och icke kuva ner sig på något sätt - säga ifrån. den grabbighet som det talas om, den finns här å där. och på samma sätt finns en motsvarande tjejighet - ofta bakom lyckta dörrar. men på åres dansgolv var de ej hemliga. där skall direktörs-döttrars (enligt tradition), och även av tiden bortskämda arbetarklass-flickors, köttsliga lustar förevigas i den svarta vinternatten - officiellt. i bakgrunden hörs nån satans musik å dunka dunka från brothas over there. usch. ja det är icke lätt att vara människa å beskåda eländet i dom lägena. därför flyr man fältet, heading south. till de artiga, frodiga å spontant levnadsglada alptösera. rulla in en boll å låt den rulla vettja.</p><p></p><p>kontentan av allt det som jag har sagt nu, och det som sagts tidigare i den här tråden är, om jag får bocka å citera (med reservation för en ev. felstavning) vår ständiga nationalklenod herr stenmark: "he bar å åk". auf wiederhören!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 977122"] god morgon! ja det ärå mychet intressant å matnyttigt som framkommer här ovan må jag säga. både det ena å det andra finns att utröna, flera tankar väcks ju sannerligen. att sitta ensam på en bar till att börja med är nog så viktigt, en sak som inte alla har erfarenhet av - tyvärr. i andra kultur/nere på kontinenten är det ju vanligare å jag tycker att det är ett trevligt inslag på stan. det plockar fram intressanta och spontana möten med andra, som också är människor. och till det goda samtalet kan man gärna få spilla upp lite brännvin i ett glas me is, å kanske sticka emellan då å då med några droppar läskeblask å varför inte ett par limeskivor. bara en tanke. mer sådant i vårt kungliga rike tack - på ett mer avslappnat vis. rädslorna försvinner snabbare än man anar, bacon. åka skidor följer ju tidens tand som jag ser det - på flera sätt. man blir ju bl.a. påpälsad en massa reklam. men så har vi ju haft det länge i vår kultur. men nu e d smaskeli smask gotteli köpeli köpa jämtilainen. tilläggas bör att åka skidor, vad jag förmodar, i huvudsak e stationerade i åre. å åre e ju som vi alla vet i det stora hela en stor skitnödig gegga (socialt). därför verkar det konstigt om inte redaktionen på åka skidor även de insupit å sakteligen dekat ner sig i det samtida åre (i våra hjärtan). ett sidospår som kan vara starkare i sammanhanget än vad man tror. ryggdunk. efter 3 vintar i åre, med div. utgång på taverna/ala discotequa, så fick jag på pränt att tjejer/kvinnor e lika (om inte värre) sluskiga/burdusa/lösaktiga som pojkar och män, långt ifrån alla - dock, kan vara när den andan faller på. det motsatta könet sköter i regel den biten lite snyggare än vad vi pojkar gör. man hyschar, viskar å vill socialt ofta ge sken om att allt är frid och fröjd. det har ju med traditioner och de historiska vingslagen att göra. jag hoppas att hanne kjöller delvis gör en höna av en fjäder. frågan är komplex. kvinnor och män behöver mötas mer på mitten (och det gör vi ju oxå, jag skriver detta och du läser detta - vi finns tack vare div. samkväm). män behöver lära sig att tala mer om känslor och jobbiga saker ihop, och kvinnor ska ta mer plats som människor och icke kuva ner sig på något sätt - säga ifrån. den grabbighet som det talas om, den finns här å där. och på samma sätt finns en motsvarande tjejighet - ofta bakom lyckta dörrar. men på åres dansgolv var de ej hemliga. där skall direktörs-döttrars (enligt tradition), och även av tiden bortskämda arbetarklass-flickors, köttsliga lustar förevigas i den svarta vinternatten - officiellt. i bakgrunden hörs nån satans musik å dunka dunka från brothas over there. usch. ja det är icke lätt att vara människa å beskåda eländet i dom lägena. därför flyr man fältet, heading south. till de artiga, frodiga å spontant levnadsglada alptösera. rulla in en boll å låt den rulla vettja. kontentan av allt det som jag har sagt nu, och det som sagts tidigare i den här tråden är, om jag får bocka å citera (med reservation för en ev. felstavning) vår ständiga nationalklenod herr stenmark: "he bar å åk". auf wiederhören! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor - endast för svagsinta?
Tillbaka
Topp