Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka skidor med barn som behöver tillsyn.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Trösten" data-source="post: 1331234" data-attributes="member: 204989"><p>Hej! </p><p></p><p>Har en son som är 8 år som jag åkt skidor med i 4 år. </p><p></p><p>Jag är ingen vass skidåkare och börjar närma mig 50, men svänger mig ner för svarta pister. Det är han och jag som åker ca 2 veckor per år på lite olika ställen i Sverige, Norge och en resa till släkt i alperna för 2 år sedan. </p><p></p><p>Nu har vi kommit till den nivån att han kör de svarta backarna med mig, men han vill börja åka mer avancerat i skogen än jag känner att jag kommer klara länge till samt han har börjat åka i parken, vilket jag följer med på men hoppar inte, så jag får liksom bara åka med och enstaka gånger samla ihop honom när han ligger i ett nystan. </p><p></p><p>Jag kan inte riktigt släppa honom lös på berget själv på ett par år och han har vad jag vet 1 kompis som han åkt skidor med i år första gången som är ungefär lika bra, men som man inte alltid kan släpa med, men de har väldigt kul ihop. Han vill ju gärna ha ett annat barn att åka med. </p><p></p><p>Hur gör man? </p><p>UCPA? Var hittar man skidvänner till en 9-10 åring? Var hittar jag föräldrar som jag står ut med till hans eventuellt nyvunna skidkompisar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Trösten, post: 1331234, member: 204989"] Hej! Har en son som är 8 år som jag åkt skidor med i 4 år. Jag är ingen vass skidåkare och börjar närma mig 50, men svänger mig ner för svarta pister. Det är han och jag som åker ca 2 veckor per år på lite olika ställen i Sverige, Norge och en resa till släkt i alperna för 2 år sedan. Nu har vi kommit till den nivån att han kör de svarta backarna med mig, men han vill börja åka mer avancerat i skogen än jag känner att jag kommer klara länge till samt han har börjat åka i parken, vilket jag följer med på men hoppar inte, så jag får liksom bara åka med och enstaka gånger samla ihop honom när han ligger i ett nystan. Jag kan inte riktigt släppa honom lös på berget själv på ett par år och han har vad jag vet 1 kompis som han åkt skidor med i år första gången som är ungefär lika bra, men som man inte alltid kan släpa med, men de har väldigt kul ihop. Han vill ju gärna ha ett annat barn att åka med. Hur gör man? UCPA? Var hittar man skidvänner till en 9-10 åring? Var hittar jag föräldrar som jag står ut med till hans eventuellt nyvunna skidkompisar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka skidor med barn som behöver tillsyn.
Tillbaka
Topp