Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Åka Skidor suger!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nicky-Dee" data-source="post: 18393" data-attributes="member: 44082"><p>Kära gamla Åka Skidor,</p><p> </p><p>Den tidning jag ser framför mig är snygg. Ah äntligen! Skidåkning tänker man. Ni skriver snällt och trevligt om prylar och ställen. Och sedan. Det är välpistat och brett och lika underhållande som en vecka med helikopterskidåkning i Sälen. </p><p></p><p>Var det inte mer än såhär? Allt är ju likadant, draget efter samma linje. Tidningen är i det närmaste befriad från sådant som får magen att kittla av skräck eller munnen att skratta igenkännande. Ni vet att det finns ett magasin skapat av folk från andra sidan pölen, och nej inte Skiing, det spelar ingen roll vad det står på pappret, ni fattar. Men ändå, varje gång jag bläddrar i den glassiga och galna grejen från staterna så får jag samma känsla. </p><p> </p><p>- Varför kan aldrig våran tidning skriva om skidåkning och sex eller månggifte och skidåkning, varför kan aldrig Åre Skidor skriva elakt och raljerande om töntiga skidtest eller skoja mer med sina egocentrerade redaktörer vars huvudsysselsättning tycks vara att bränna pengar på helikopteråkning? Vad tycker egentligen fackföreningarna om problemet med att många underbetalda yngre skidlärare tvingas hoppa runt i sanslöst varma maskotkläder halva vintern för att tillfredsställa anläggningarnas behov av familjär stämning?</p><p> </p><p>Skidåkning är kul, varför kan inte Åka Skidor vara det?</p><p> </p><p>Nicke Carlsson</p><p> </p><p>Ours is not to judge, ours is to mock</p><p>Gammalt pistörordspråk</p><p></p><p></p><p>Svaret från redaktionen:</p><p></p><p></p><p>Tja, vad säger man...</p><p></p><p>Vi tycker också att Powder är kul, ibland. Men en bra skidtidning? Nej, läsarna och annonsörerna sviker – till skillnad från Åka Skidor, som går som tåget sedan några år tillbaka. </p><p></p><p>Redaktionen blev nedringd, sms- och mejl-bombad med läsare som öste beröm över senaste numret. Ditt brev är faktiskt det enda undantaget hittills. Det är svårt att göra alla läsare nöjda.</p><p></p><p>En sak till Niclas, det är rätt låg nivå på din kommentar om vår huvudsysselsättning här på redktionen. Jag har haft det här jobbet i snart fem år och åkt heliskiing totalt åtta dagar... </p><p></p><p>Mvh</p><p></p><p>Patrik Leje</p><p>Chefredaktör</p><p>Åka Skidor</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nicky-Dee, post: 18393, member: 44082"] Kära gamla Åka Skidor, Den tidning jag ser framför mig är snygg. Ah äntligen! Skidåkning tänker man. Ni skriver snällt och trevligt om prylar och ställen. Och sedan. Det är välpistat och brett och lika underhållande som en vecka med helikopterskidåkning i Sälen. Var det inte mer än såhär? Allt är ju likadant, draget efter samma linje. Tidningen är i det närmaste befriad från sådant som får magen att kittla av skräck eller munnen att skratta igenkännande. Ni vet att det finns ett magasin skapat av folk från andra sidan pölen, och nej inte Skiing, det spelar ingen roll vad det står på pappret, ni fattar. Men ändå, varje gång jag bläddrar i den glassiga och galna grejen från staterna så får jag samma känsla. - Varför kan aldrig våran tidning skriva om skidåkning och sex eller månggifte och skidåkning, varför kan aldrig Åre Skidor skriva elakt och raljerande om töntiga skidtest eller skoja mer med sina egocentrerade redaktörer vars huvudsysselsättning tycks vara att bränna pengar på helikopteråkning? Vad tycker egentligen fackföreningarna om problemet med att många underbetalda yngre skidlärare tvingas hoppa runt i sanslöst varma maskotkläder halva vintern för att tillfredsställa anläggningarnas behov av familjär stämning? Skidåkning är kul, varför kan inte Åka Skidor vara det? Nicke Carlsson Ours is not to judge, ours is to mock Gammalt pistörordspråk Svaret från redaktionen: Tja, vad säger man... Vi tycker också att Powder är kul, ibland. Men en bra skidtidning? Nej, läsarna och annonsörerna sviker – till skillnad från Åka Skidor, som går som tåget sedan några år tillbaka. Redaktionen blev nedringd, sms- och mejl-bombad med läsare som öste beröm över senaste numret. Ditt brev är faktiskt det enda undantaget hittills. Det är svårt att göra alla läsare nöjda. En sak till Niclas, det är rätt låg nivå på din kommentar om vår huvudsysselsättning här på redktionen. Jag har haft det här jobbet i snart fem år och åkt heliskiing totalt åtta dagar... Mvh Patrik Leje Chefredaktör Åka Skidor [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Åka Skidor suger!
Tillbaka
Topp