Åka Skidor

freeride_nu

Aktiv medlem
Åka Skidor
Sluta gnäll på Åka Skidor.....

Vad förväntar ni er av tidningen egentligen? I Sverige finns det ingen som kan göra en bättre tidning och det gäller ju att täcka allas behov och inte bara era fjantiga jibber- töntars hoppande och flaxande behov..... Ta och titta på vad tidningen heter...Inte för inte så heter den ju Åka Skidor. Förvisso var restaurangreportaget lite väl fett men.....Mera freeride och mindre jibber så blir nog julen angenäm i år också!!!!!

Åka Skidor
Tycker du att de täcker behoven för friåkare? Det är väl just det om många haft synpunkter på att de INTE gör. I senaste numret tyckte jag mig se en viss uppryckning med en hygglig guide till St Anton, men den var inte i närheten av den som kom för en massa år sedan. Då var guiden en uttagbar bilaga med topografisk karta över området och inritade off-pist turer. Helt grym! Vart tog de initiativen vägen? I senaste numret fick vi återigen en bild på "Sveriges bästa kvällsskidåkning" i form av Gästrappet. Inte så spännande...

Åka Skidor
Säger du inte emot dig själv nu Bollo? Du trackar ju ner på jibbarna, vill ha mer "freeride" och mindre restaurangguide. Det är ju just den här oenigheten om vad som ska få vara med i Åka Skidor som gör att den alltid kommer att vara otillräcklig. Om du vill ha mindre jibbning än det lilla som är med i tidningen idag kommer du och jag aldrig kunna njuta av samma skidtidning.

Åka Skidor
...att Åka Skidors tid är förbi och har varit så de senaste 2-3 åren. Siter som denna, sfnet.nu, react.se tar över och har roligare artiklar och samlar skidåkarna på ett bättre sätt en den gamla tidningen. De verkar ju ha snöat in i Åretrakten för flera år sedan. Förändra eller ge upp!!!

Åka Skidor
tidningen åka skidor är en blaska för inbördesbeundran. det anser i alla fall jag. vad jibbingen beträffar så håller jag med om vad någon skrev här tidigare, att skulle man ta bort det lilla som fans så... tja, man skulle missa en hel del av vad JAG anser att freeriding egentligen innebär. kolla bara på alla locals ute i sverige som verkligen ÄLskar skidåkning, vad håller de på med? det åker inte ner till st anton och cham varje helg utan de drar till den lilla lokala backen, åker på sina twins i isiga små hopp och tänjer på sina gränser, och tro det eller ej, men de, VI har skit kul. om man sedan någon gång råkar ha en massa pengar och åker till tex, canada eller dyl. är ju kul.. men det är ju inte så ofta. utan det som händer hela tiden här och nu det är det som små killarna gör där hemma på sina små kullar...
och det är sånt som jag tycker åka skidor borde inrikta sog mer på.

Åka Skidor
oki, freeride. smaka paa ordet ett litet tag. taenk sedan efter vad det betyder. att aaka fritt. dvs goera som man vill. saa om man tolkar det hela fran ordets betydelse saa borde ju alla som aaker som de vill vara "freeriders". bara foer att naagra foeretag som vill tjaena massa pengar boerjar hypa en viss stil av aakning och kalla den foer saker som "det enda fria" och saanttrams goer ju inte attdet blir raett. kort sagt, om ni kaenner er fria saa aer ni fria. foer oevrigt saa aaker jag foer tillfaellet och smyg jibbar i en plast bakce i England men laengtar efter de stora aaken i Cham om en dryg maanad. maa alla ha puder.

seventwenty

Tillbaka
Topp