Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel_Nilsson" data-source="post: 193636" data-attributes="member: 51050"><p>hellbergarn:</p><p></p><p>Att det är reklam som får det här landet att gå runt är mig veterligen en ny makroekonomisk princip. Det är konstigt att politikerna inte oftare använt det som slagträ i valdebatten, i stället verkar de ha snöat in(hehe) på frågor som att "göra det billigare för företagare att nyanställa" etc.</p><p></p><p>glisseur:</p><p></p><p>Jag har läst en del som du skrivit, både i Brant och i inlägg här på freeride, och jag tycker ofta att dina texter är läsvärda och att dina åsikter är sympatiska. En sak som jag tror mig ha utläst ur i din argumentation är tex din oförståelse över olika företags ovilja att satsa på det som är "smalt" och istället försöka blidka de "stora massorna". Detta tror jag du menar leder till, och i högsta grad även jag, en sämre produkt. </p><p>Pga detta är det tråkigt att du själv i stor utsträckning använder dig av dessa företags argumentation när du försvarar ÅS. Om ÅS vore en skidtidning med självaktning borde de väl försöka förändra attityderna hos de bredare folklagren istället för fortsätta mata dem med saker som man tror att de vill ha?</p><p></p><p>Förövrigt förstår jag principen med att reklamen betalar blaskan osv, men varför ska jag då skjuta till 50 spänn? Tv4 är ju en reklamfinansierad tv-kanal men då är den ju gratis i alla fall? Jag önskar inte tv4 något gott men jämförelsen går väl kanske ändå att göra?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel_Nilsson, post: 193636, member: 51050"] hellbergarn: Att det är reklam som får det här landet att gå runt är mig veterligen en ny makroekonomisk princip. Det är konstigt att politikerna inte oftare använt det som slagträ i valdebatten, i stället verkar de ha snöat in(hehe) på frågor som att "göra det billigare för företagare att nyanställa" etc. glisseur: Jag har läst en del som du skrivit, både i Brant och i inlägg här på freeride, och jag tycker ofta att dina texter är läsvärda och att dina åsikter är sympatiska. En sak som jag tror mig ha utläst ur i din argumentation är tex din oförståelse över olika företags ovilja att satsa på det som är "smalt" och istället försöka blidka de "stora massorna". Detta tror jag du menar leder till, och i högsta grad även jag, en sämre produkt. Pga detta är det tråkigt att du själv i stor utsträckning använder dig av dessa företags argumentation när du försvarar ÅS. Om ÅS vore en skidtidning med självaktning borde de väl försöka förändra attityderna hos de bredare folklagren istället för fortsätta mata dem med saker som man tror att de vill ha? Förövrigt förstår jag principen med att reklamen betalar blaskan osv, men varför ska jag då skjuta till 50 spänn? Tv4 är ju en reklamfinansierad tv-kanal men då är den ju gratis i alla fall? Jag önskar inte tv4 något gott men jämförelsen går väl kanske ändå att göra? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åka Skidor?
Tillbaka
Topp