Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
åka utan korsband?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sternbro" data-source="post: 160382" data-attributes="member: 35820"><p>Tjena!</p><p></p><p>Jag har skrivit ner det här tidigare i ett forumsinlägg. Söker du på "korsband" får du en del träffar...</p><p></p><p>slet av främre korsbandet feb-00. </p><p>dröjde med läkarhjälp, beslutade i samråd med klinik i september att satsa på ett individuellt träningsprogram, samt en ortos som jag fick på remiss (Landstinget betalade alltså, skyddet ska ha kostat 12 000 enligt läkaren, det heter CTI-2). Det går till som så att de måttar knät och sedan tillverkas en ortos i titan som ska hålla knät på plats (håller fast sidorna, trycker in smalbenet).</p><p></p><p>tränade stenhårt och kunde köra som vanligt följande säsong, tills en kraftig plattlandning gav en följdskada (fraktur i knät, benbit lossnade, 6 v gips). </p><p></p><p>ny rehab, och hösten efteråt fick jag även en blödning i knät. Sedan dess har jag inte haft några stora komplikationer med knät. </p><p></p><p>Kör idag på med min CTI-2, inga stora knäproblem sedan hösten -01. Ingen operation än så länge, men det gäller att ha bra fysik i benet. Är övertygad om att jag får problem igen om jag inte tränar.</p><p></p><p>Sedan är det för mig väldigt svårt att köra på för fullt sedan följdskadan. Även om man verkligen försöker så finns det hela tiden en oro att nåt ska hända med knät igen... </p><p></p><p>Men det har fungerat väldigt bra de senaste åren, och jag har inte fisåkt direkt utan knät har testats ordentligt så att säga...</p><p></p><p>6 mån rehab låter vettigt, då spelade ju Henke match... Men en läkare sa faktiskt att rehab efter operation kan vara upp till 3 år, vet inte hur påläst han var iofs...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sternbro, post: 160382, member: 35820"] Tjena! Jag har skrivit ner det här tidigare i ett forumsinlägg. Söker du på "korsband" får du en del träffar... slet av främre korsbandet feb-00. dröjde med läkarhjälp, beslutade i samråd med klinik i september att satsa på ett individuellt träningsprogram, samt en ortos som jag fick på remiss (Landstinget betalade alltså, skyddet ska ha kostat 12 000 enligt läkaren, det heter CTI-2). Det går till som så att de måttar knät och sedan tillverkas en ortos i titan som ska hålla knät på plats (håller fast sidorna, trycker in smalbenet). tränade stenhårt och kunde köra som vanligt följande säsong, tills en kraftig plattlandning gav en följdskada (fraktur i knät, benbit lossnade, 6 v gips). ny rehab, och hösten efteråt fick jag även en blödning i knät. Sedan dess har jag inte haft några stora komplikationer med knät. Kör idag på med min CTI-2, inga stora knäproblem sedan hösten -01. Ingen operation än så länge, men det gäller att ha bra fysik i benet. Är övertygad om att jag får problem igen om jag inte tränar. Sedan är det för mig väldigt svårt att köra på för fullt sedan följdskadan. Även om man verkligen försöker så finns det hela tiden en oro att nåt ska hända med knät igen... Men det har fungerat väldigt bra de senaste åren, och jag har inte fisåkt direkt utan knät har testats ordentligt så att säga... 6 mån rehab låter vettigt, då spelade ju Henke match... Men en läkare sa faktiskt att rehab efter operation kan vara upp till 3 år, vet inte hur påläst han var iofs... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
åka utan korsband?
Tillbaka
Topp