Åkning i Umeå?

Lolise

Ny medlem
Åkning i Umeå?
Jag flyttar upp till Umeå i höst för att plugga så undrar vad jag kan hitta för kul åkning där? Kanske tom finns en liten park nära stan?

Lina

Åkning i Umeå?
det finns ju alltid bräntberget :Pkanske inte bästa backen men vi brukar skotta till ngt hopp, o det finns några rails kmr även en c-rail o en wallride tilll nästa vinter =)sen äre ju bygdsiljum som är det bästa som brukar ha en liten park o vännäs med sin pipe som kmr nästa vinter =)

Åkning i Umeå?
förvänta dig inte för mycket.... Jag fick långnäsa när jag flyttade upp. Kittel o Hemavan bästa fjällen, och det är ändå 35 mil... Fast som tidigare nämnt, Bräntis om man är råtta.

Åkning i Umeå?
bygdsiljum är väl den bästa backen på en rimligt avstånd, emn du ska inte ha allt för höga förväntningar. Den är bättre än "vanliga lokala" backar, men håller inte "fjällen" klass...
Om du vill ha bättre åkning får du vänta tills IKSU (där nästan alla studenter tränar) andordnar resor till Åre, Hemavan/Kittelkfjäll och Riskgränsen. Själv ska jag till riksgränsen på fredag, kan återkomma hur jag upplevde det....

Åkning i Umeå?
närmast umeå är ju ändå AgnäsBacken den bästa. en bit bortanför bjurholm mer fallhöjd än bygdsiljum!

Tillbaka
Topp