Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åkning på åres baksida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="spademan" data-source="post: 427847" data-attributes="member: 36471"><p>Tjena, åkte där v.13 med mina ungar, 8 och 11, samt en snowboardamatör på 15 och min syrra, 40. Det var packat och hårt, litet som att åka pist. Det finns 2 branter, en i början och en i slutet, tänk på att skråa höger när du åkt 2/3 av först branten, sen ska du över platån som ligger till höger för att komma mot Tott. Kommer du för långt ner hamnar du i Björnen = massor av stakning.</p><p>Ingen speciellt svår åkning, det som gäller är väl det vanliga: 1. åk inte själv. 2. Ha alla lavinprylarna. 3. Kolla lavinrisk-skalan. Är det dimmigt, åk inte för det finns inga markeringar, och det är hängdrivor med höga dropp i början av båda branterna. Tror en snabb åkare kan klara detta åk ner till Tott på 20 minuter.</p><p>Har man åkt offpistturer i alperna är detta ett nybörjaråk med rätt korta branter, den första kanske 500 meter, den andra kanske 200. (I längd alltså, inte fallhöjd). Lutning, kanske uppåt 40 grader. Men en kul utflykt är det, den och Östra ravin är väl det roligaste på Skutan? Husåturen har jag aldrig gjort, den ska visst vara ok? (Man åker rakt ut för Skutans baksida, mer åt vänster till, istf att hålla höger, och kommer ner i en liten by och tar taxi tillbaka)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="spademan, post: 427847, member: 36471"] Tjena, åkte där v.13 med mina ungar, 8 och 11, samt en snowboardamatör på 15 och min syrra, 40. Det var packat och hårt, litet som att åka pist. Det finns 2 branter, en i början och en i slutet, tänk på att skråa höger när du åkt 2/3 av först branten, sen ska du över platån som ligger till höger för att komma mot Tott. Kommer du för långt ner hamnar du i Björnen = massor av stakning. Ingen speciellt svår åkning, det som gäller är väl det vanliga: 1. åk inte själv. 2. Ha alla lavinprylarna. 3. Kolla lavinrisk-skalan. Är det dimmigt, åk inte för det finns inga markeringar, och det är hängdrivor med höga dropp i början av båda branterna. Tror en snabb åkare kan klara detta åk ner till Tott på 20 minuter. Har man åkt offpistturer i alperna är detta ett nybörjaråk med rätt korta branter, den första kanske 500 meter, den andra kanske 200. (I längd alltså, inte fallhöjd). Lutning, kanske uppåt 40 grader. Men en kul utflykt är det, den och Östra ravin är väl det roligaste på Skutan? Husåturen har jag aldrig gjort, den ska visst vara ok? (Man åker rakt ut för Skutans baksida, mer åt vänster till, istf att hålla höger, och kommer ner i en liten by och tar taxi tillbaka) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åkning på åres baksida?
Tillbaka
Topp