Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åkteknik: kantfäste
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gubbf-n" data-source="post: 37749"><p>Avseende punkt sex, avser jag inte att åkarena ska hoppa ur svängen. Kanske jag uttryckte mig klumpigt under den sena timmen...</p><p>Vad jag avsåg är att med den acceleration som uppstår kan åkaren snabbare gå in i nästa sväng utan att tappa fart. Givetvis ska inte skidorna avlastas innan kicken utan efter, men någon gång måste de avlastas, annars blir det svårt att växla kant....</p><p></p><p>Det där med sämre kantgrepp har jag också funderat på, och visst försämras kanten, precis som en kniv varje gång den används, men jag tror även att en viss trötthet spelar in då det krävs en del att köra hårt på rent skär under några timmar.</p><p>En något piggare och nyktrare gubbe efter frukost och löprunda...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gubbf-n, post: 37749"] Avseende punkt sex, avser jag inte att åkarena ska hoppa ur svängen. Kanske jag uttryckte mig klumpigt under den sena timmen... Vad jag avsåg är att med den acceleration som uppstår kan åkaren snabbare gå in i nästa sväng utan att tappa fart. Givetvis ska inte skidorna avlastas innan kicken utan efter, men någon gång måste de avlastas, annars blir det svårt att växla kant.... Det där med sämre kantgrepp har jag också funderat på, och visst försämras kanten, precis som en kniv varje gång den används, men jag tror även att en viss trötthet spelar in då det krävs en del att köra hårt på rent skär under några timmar. En något piggare och nyktrare gubbe efter frukost och löprunda... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Åkteknik: kantfäste
Tillbaka
Topp