Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik med rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1032412" data-attributes="member: 138899"><p>Funkarna är brutala och kräver en hel del kraft och teknik av åkaren</p><p>Jag själv åker själv på PH, då jag valde dom som ett mer "lagom" alternativ.</p><p>Lättare att bryta ut i sladd och moderera farten med då man kommer till svarta hang.</p><p>Fungerar kanon på alla underlag inkl. kanonis men är onödigt jobbiga för smalbenen i stenhårda pister.</p><p>Teknikmässigt gäller det att ha rätt balans, kraften ner genom hälen och inget plöstryck på ytterskidan som Hendryx skriver.</p><p>Jag har även rätat skaften på mina pjäxor vilket passa den åkteknik som skidorna kräver bättre</p><p>Så med den tekniken funkar dom alldeles utmärkt och hugger inte då det går för fort och man vill sakta in lite.</p><p></p><p>/GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1032412, member: 138899"] Funkarna är brutala och kräver en hel del kraft och teknik av åkaren Jag själv åker själv på PH, då jag valde dom som ett mer "lagom" alternativ. Lättare att bryta ut i sladd och moderera farten med då man kommer till svarta hang. Fungerar kanon på alla underlag inkl. kanonis men är onödigt jobbiga för smalbenen i stenhårda pister. Teknikmässigt gäller det att ha rätt balans, kraften ner genom hälen och inget plöstryck på ytterskidan som Hendryx skriver. Jag har även rätat skaften på mina pjäxor vilket passa den åkteknik som skidorna kräver bättre Så med den tekniken funkar dom alldeles utmärkt och hugger inte då det går för fort och man vill sakta in lite. /GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik med rocker?
Tillbaka
Topp