Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik med rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 1047693" data-attributes="member: 12483"><p>[USER=144419]@M_ekroth[/USER]</p><p>1. Hängning 3 grader (=j-vligt mycket!) , sida 86 grader ...hmmmm - NEJ, låt bli! </p><p>2. Möjligen, om du resonerar som Henrik. I lägre farter händer det inte mycket hur du än har hängt (eller inte...) Om du hänger så mycket (3 gr) och vill ändra tillbaka till låt säga 1 grad har du mycket jobb framför dig! Hur mycket behov har du av "sladdsväng" och att "ploga"? </p><p>3. Hmmm... om du nu har kapaciteten att "släpa armbågar i snön" skulle jag ha skarpt hela vägen, samma hängningsvinkel hela vägen (1 gr? ) och ta olägenheten av lite ett jobbigt beteende vid hasning och inbromsning t ex.</p><p>4. Plattorna dämpar vibrationer på en redan dämpad skida, kan kanske hjälpa dig att hålla kontroll.</p><p>5. Här litar jag på Henrik. Ändra inget! Bootcenter på strecket är min rekommendation.</p><p>...</p><p>...</p><p>6. Byta lagg kanske? Purple Haze? Völkl RTM 84? ...?</p><p></p><p>G'kväll önskar,</p><p>Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 1047693, member: 12483"] [USER=144419]@M_ekroth[/USER] 1. Hängning 3 grader (=j-vligt mycket!) , sida 86 grader ...hmmmm - NEJ, låt bli! 2. Möjligen, om du resonerar som Henrik. I lägre farter händer det inte mycket hur du än har hängt (eller inte...) Om du hänger så mycket (3 gr) och vill ändra tillbaka till låt säga 1 grad har du mycket jobb framför dig! Hur mycket behov har du av "sladdsväng" och att "ploga"? 3. Hmmm... om du nu har kapaciteten att "släpa armbågar i snön" skulle jag ha skarpt hela vägen, samma hängningsvinkel hela vägen (1 gr? ) och ta olägenheten av lite ett jobbigt beteende vid hasning och inbromsning t ex. 4. Plattorna dämpar vibrationer på en redan dämpad skida, kan kanske hjälpa dig att hålla kontroll. 5. Här litar jag på Henrik. Ändra inget! Bootcenter på strecket är min rekommendation. ... ... 6. Byta lagg kanske? Purple Haze? Völkl RTM 84? ...? G'kväll önskar, Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik med rocker?
Tillbaka
Topp