Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik med rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="K.Ström" data-source="post: 1052677" data-attributes="member: 45541"><p>Mmmm, Cash, med duck! Muuums!</p><p></p><p>Är det på insidorna runt knät och neråt du får ont? Hade det för 3-4år sedan när jag på alvar började köra duck och cash men det har gått över och numer kan jag få liknande när jag kör bredare skidor utan duck.</p><p>Vilken årsmodell och hur mycket duck har du monterat? </p><p></p><p>Tryck diskussionen är nog en evighetsmaskin med fler än ett svar. Väljer du vägen med mer åt 50/50hållet så se till att få till vinklarna på benen (Vilket duck monteringen förenklar betydligt) och sätt rejält tryck på innerbenet redan tidigt i ingången i sväng. Det kommer kännas jätte konstigt och onaturligt om du inte är van det. Men det är bara att öva på.</p><p>Monterade mina nya whitedot redeemers här om dagen med rejält med duck. Och gick jag där in med lika full attack som på Cashen slutade allt som oftast att jag till och med står på innerskidan ut ur sväng. Så att det går att få till är iaf säkert. Sen är ju det bästa av allt att det bara är att ta den tekniken rakt av ut i pudret och på så vis kan man öva offpist i pisten! Helt suveränt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="K.Ström, post: 1052677, member: 45541"] Mmmm, Cash, med duck! Muuums! Är det på insidorna runt knät och neråt du får ont? Hade det för 3-4år sedan när jag på alvar började köra duck och cash men det har gått över och numer kan jag få liknande när jag kör bredare skidor utan duck. Vilken årsmodell och hur mycket duck har du monterat? Tryck diskussionen är nog en evighetsmaskin med fler än ett svar. Väljer du vägen med mer åt 50/50hållet så se till att få till vinklarna på benen (Vilket duck monteringen förenklar betydligt) och sätt rejält tryck på innerbenet redan tidigt i ingången i sväng. Det kommer kännas jätte konstigt och onaturligt om du inte är van det. Men det är bara att öva på. Monterade mina nya whitedot redeemers här om dagen med rejält med duck. Och gick jag där in med lika full attack som på Cashen slutade allt som oftast att jag till och med står på innerskidan ut ur sväng. Så att det går att få till är iaf säkert. Sen är ju det bästa av allt att det bara är att ta den tekniken rakt av ut i pudret och på så vis kan man öva offpist i pisten! Helt suveränt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik med rocker?
Tillbaka
Topp