Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik skillnad offpist/pist åking?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mickeberg" data-source="post: 806984" data-attributes="member: 66926"><p>De här pöjkarna som kallar sig gamla är ju runt 39 bast. Det kallar jag inte ålder på en gammal brantåkare. En annan är född 1949 i lycksele kommun, vilket inte säger något om brantåkarkunskaperna. Mitt första störtlopp gjorde jag dock i sopnedkastet. Morsan var alltid förtvivlad för jag luktade så konstigt på dagarna. </p><p>Det är för mycket snack om vinklar och skit. Min personlige coach, Rektorn från Åre, , skidlärarlinjens överkung, har gett mig ett gott råd." Kör som om du ska hämta ungar på dagis"? </p><p></p><p>Visst är det jobbigt då snön når till knäna och är dyngtung, men jag åker hellre på mina gamla Ross z9 än dessa flatbrädor med pudervippa i nosen. Fan, lite kämpa ska det väl vara, fast man fattar ju den unga generationen. Först dagis, fritis och sedan sju timmar, eller tio, varje dag framför Fasans bok och Wow...hur ska det ge några muskler... skit samma, jag hänger varje vinter på Brooken, häng på o ta en öl,, Millgard verkar ju vara av rätta virket och Ni andra oxå. Bara vi har kul så går offpisten som en dans i myggträsk. Vi är alla skidåkare och det är fina grejer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mickeberg, post: 806984, member: 66926"] De här pöjkarna som kallar sig gamla är ju runt 39 bast. Det kallar jag inte ålder på en gammal brantåkare. En annan är född 1949 i lycksele kommun, vilket inte säger något om brantåkarkunskaperna. Mitt första störtlopp gjorde jag dock i sopnedkastet. Morsan var alltid förtvivlad för jag luktade så konstigt på dagarna. Det är för mycket snack om vinklar och skit. Min personlige coach, Rektorn från Åre, , skidlärarlinjens överkung, har gett mig ett gott råd." Kör som om du ska hämta ungar på dagis"? Visst är det jobbigt då snön når till knäna och är dyngtung, men jag åker hellre på mina gamla Ross z9 än dessa flatbrädor med pudervippa i nosen. Fan, lite kämpa ska det väl vara, fast man fattar ju den unga generationen. Först dagis, fritis och sedan sju timmar, eller tio, varje dag framför Fasans bok och Wow...hur ska det ge några muskler... skit samma, jag hänger varje vinter på Brooken, häng på o ta en öl,, Millgard verkar ju vara av rätta virket och Ni andra oxå. Bara vi har kul så går offpisten som en dans i myggträsk. Vi är alla skidåkare och det är fina grejer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik skillnad offpist/pist åking?
Tillbaka
Topp