Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik skillnad offpist/pist åking?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mickeberg" data-source="post: 807042" data-attributes="member: 66926"><p>Om du slappnar av i Skönviksbacken så hamnar du väl nere på motorvägen??? Jag har också sådana där slalomkläder med korvar på knäna, fast jag åkte ju 1966 o då var portarna i backen av granstänger, stenhårda. En träff i nyllet betydde nya tänder, men offpist. Fart är allt, som Millgard säger. Personligen tycker jag det är otäckt att surfa ovanpå snön o i Sverige är ju oftast offpisten stenhård, slagig snö, där man klarar sig bäst på ett par stenhårda, raka storslalomskidor.</p><p></p><p>Jag är ju fotograf sedan 1969 och den här diskussionen påminner om fotodiskussionen. Sedan det digitala kom, har allt fler börjat plåta. Och vad är skillnaden mot förr, filmtiden? Ingen egentligen, bara den att numera blir bilderna perfekta tekniskt pga den nya tekniken. Däremot blir dom inte bättre eller sämre, bara fler. I år ska jag testa riktigt feta lagg, typ 115 i midja,men kan någon tala om för mig hur jag ska ta mig nedför Lundsrappet en isig dag med dom. Har de ngt fäste på blåis??</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mickeberg, post: 807042, member: 66926"] Om du slappnar av i Skönviksbacken så hamnar du väl nere på motorvägen??? Jag har också sådana där slalomkläder med korvar på knäna, fast jag åkte ju 1966 o då var portarna i backen av granstänger, stenhårda. En träff i nyllet betydde nya tänder, men offpist. Fart är allt, som Millgard säger. Personligen tycker jag det är otäckt att surfa ovanpå snön o i Sverige är ju oftast offpisten stenhård, slagig snö, där man klarar sig bäst på ett par stenhårda, raka storslalomskidor. Jag är ju fotograf sedan 1969 och den här diskussionen påminner om fotodiskussionen. Sedan det digitala kom, har allt fler börjat plåta. Och vad är skillnaden mot förr, filmtiden? Ingen egentligen, bara den att numera blir bilderna perfekta tekniskt pga den nya tekniken. Däremot blir dom inte bättre eller sämre, bara fler. I år ska jag testa riktigt feta lagg, typ 115 i midja,men kan någon tala om för mig hur jag ska ta mig nedför Lundsrappet en isig dag med dom. Har de ngt fäste på blåis?? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik skillnad offpist/pist åking?
Tillbaka
Topp