Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik skillnad offpist/pist åking?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Axelander" data-source="post: 809716" data-attributes="member: 78615"><p>Har några saker jag behöver reda ut:</p><p></p><p>Lågavlastning är klurigt tycker jag. Jag har tidigare tänkt så som PavelIV att jag avlastar skidorna genom att röra tyngdpunkten nedåt=Lågavlastning. Dock har jag haft svårt att hitta exempel på när man i så fall använder sig av en lågavlastning rent praktiskt. Nu tänker jag istället såhär att Utjämning och Lågavlastning kan vara samma rörelse fast resultatet blir olika. Alltså det som skiljer är om vi utjämnar kraften eller om vi avlastar skidorna. Håller ni med!?</p><p>Det handlar egentligen som MM skrev om en definition av begreppet Lågavlastning.</p><p></p><p>Något annat jag inte kan släppa är viktfördelningen. Det pratades tidigare i tråden om detta och jag kan inte se några fördelar med att åka mer åt 50/50 än 100/0. Detta är i pist vill säga. Det skrevs en del om "aktiv innerskida" också. Vad tjänar jag på att åka med en aktiv innerskida? </p><p></p><p>När det gäller OP så tänker jag att det är väl alltid positivt att stå så mycket på yttern som det är möjligt. Dvs om jag kan åka på yttern utan att sjunka ned och fastna så är det bättre. </p><p></p><p>Jaja, nu äre Lunch!</p><p></p><p>Rock on.. Jää Jää!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Axelander, post: 809716, member: 78615"] Har några saker jag behöver reda ut: Lågavlastning är klurigt tycker jag. Jag har tidigare tänkt så som PavelIV att jag avlastar skidorna genom att röra tyngdpunkten nedåt=Lågavlastning. Dock har jag haft svårt att hitta exempel på när man i så fall använder sig av en lågavlastning rent praktiskt. Nu tänker jag istället såhär att Utjämning och Lågavlastning kan vara samma rörelse fast resultatet blir olika. Alltså det som skiljer är om vi utjämnar kraften eller om vi avlastar skidorna. Håller ni med!? Det handlar egentligen som MM skrev om en definition av begreppet Lågavlastning. Något annat jag inte kan släppa är viktfördelningen. Det pratades tidigare i tråden om detta och jag kan inte se några fördelar med att åka mer åt 50/50 än 100/0. Detta är i pist vill säga. Det skrevs en del om "aktiv innerskida" också. Vad tjänar jag på att åka med en aktiv innerskida? När det gäller OP så tänker jag att det är väl alltid positivt att stå så mycket på yttern som det är möjligt. Dvs om jag kan åka på yttern utan att sjunka ned och fastna så är det bättre. Jaja, nu äre Lunch! Rock on.. Jää Jää! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Åkteknik skillnad offpist/pist åking?
Tillbaka
Topp