Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Aktiva bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 266532" data-attributes="member: 13245"><p>Imponerande åkning av Ryan, men inte alls min stil. Han får givetvis åka som han vill, och det funkar ju, men jag tycker att han kryper ihop för mycket och liksom hoppstudsar. En del av åkningen är rätt brant, men inte heller där det är lite enklare så lutar han in och låter skidorna löpa. Det är därför som skidorna fladdrar en hel del när han släpper på lite. Att luta in ordentligt är i mitt tycke både ett sätt att få tryck på hela skidorna genom att böja igenom dem lite och att få bättre kontroll i stökig terräng genom att du inte står rakt ovanpå de ojämheter du kör över utan liksom ligger lite vid sidan av. Det krävs ju mycket mindre jobba för att utjämna en ojämnhet genom att bara justera trycket i svängen lite än om man måste flytta hela kroppen.</p><p></p><p>Som sagt dock, bra åkning ändå och mycket av terrängen var definitivt svår.</p><p></p><p>När det gäller stance går jag nog själv inte så jättedjupt, utan det handlar mer om att verkligen få ner tyngden på innerskidan. Och om terängen tillåter gillar jag att hålla rätt mycket tryck på skidorna hela tiden, dvs jag avlastar inte mellan svängarna med "ett sånt där litet hopp"</p><p></p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 266532, member: 13245"] Imponerande åkning av Ryan, men inte alls min stil. Han får givetvis åka som han vill, och det funkar ju, men jag tycker att han kryper ihop för mycket och liksom hoppstudsar. En del av åkningen är rätt brant, men inte heller där det är lite enklare så lutar han in och låter skidorna löpa. Det är därför som skidorna fladdrar en hel del när han släpper på lite. Att luta in ordentligt är i mitt tycke både ett sätt att få tryck på hela skidorna genom att böja igenom dem lite och att få bättre kontroll i stökig terräng genom att du inte står rakt ovanpå de ojämheter du kör över utan liksom ligger lite vid sidan av. Det krävs ju mycket mindre jobba för att utjämna en ojämnhet genom att bara justera trycket i svängen lite än om man måste flytta hela kroppen. Som sagt dock, bra åkning ändå och mycket av terrängen var definitivt svår. När det gäller stance går jag nog själv inte så jättedjupt, utan det handlar mer om att verkligen få ner tyngden på innerskidan. Och om terängen tillåter gillar jag att hålla rätt mycket tryck på skidorna hela tiden, dvs jag avlastar inte mellan svängarna med "ett sånt där litet hopp" HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Aktiva bindningar
Tillbaka
Topp