Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Aktuella Köp & Sälj-varningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1064600" data-attributes="member: 29415"><p>Det är trivialt att lämna ärendet till Kronofogden för indrivning. Förmodar att du har all dokumentation av överenskommelsen i e-post eller liknande. E-post etc räcker utmärkt i svensk domstol. Jag kan göra det åt dig mot rimlig ersättning. Jag hatar folk som tycker det är ok att blåsa någon på mindre summor i förvissningen att ingen orkar driva in ett par tusen. Den sortens personer behöver lära sig en läxa (Jag vann just ett mål i tingsrätten om 700:-. 700:- slutade på 2900:- för motparten efter att jag fått ersättning för mina kostnader. Hon gör förhoppningsvis inte om det misstaget, till gagn för hela samhället.), vilket jag med glädje bidrar till även om det är ekonomiskt tveksamt när man jämför vinsten mot nedlagd tid. Det gäller ju mycket annan konsumtion också och (skade)glädjen och tillfredsställelsen efter en sådan vinst kompenserar gott och väl för att man lagt ner en handfull timmar på en bagatell.</p><p></p><p>Och om du säljer samma sak på annat håll till ett lägre pris har du dessutom rätt att få ersättning för mellanskillnaden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1064600, member: 29415"] Det är trivialt att lämna ärendet till Kronofogden för indrivning. Förmodar att du har all dokumentation av överenskommelsen i e-post eller liknande. E-post etc räcker utmärkt i svensk domstol. Jag kan göra det åt dig mot rimlig ersättning. Jag hatar folk som tycker det är ok att blåsa någon på mindre summor i förvissningen att ingen orkar driva in ett par tusen. Den sortens personer behöver lära sig en läxa (Jag vann just ett mål i tingsrätten om 700:-. 700:- slutade på 2900:- för motparten efter att jag fått ersättning för mina kostnader. Hon gör förhoppningsvis inte om det misstaget, till gagn för hela samhället.), vilket jag med glädje bidrar till även om det är ekonomiskt tveksamt när man jämför vinsten mot nedlagd tid. Det gäller ju mycket annan konsumtion också och (skade)glädjen och tillfredsställelsen efter en sådan vinst kompenserar gott och väl för att man lagt ner en handfull timmar på en bagatell. Och om du säljer samma sak på annat håll till ett lägre pris har du dessutom rätt att få ersättning för mellanskillnaden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Aktuella Köp & Sälj-varningar
Tillbaka
Topp