Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Aktuella Köp & Sälj-varningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="omp" data-source="post: 1254437" data-attributes="member: 160550"><p>Stor fet varning för [USER=181145]@Kjohansson[/USER]</p><p></p><p>Han har 2 aktiva annonser på K&S just nu. Ett par Stöckli Laser och ett par pjäxor från Salomon.</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/annonser/stockli-sci-laser-sx-173-cm.170196/[/URL]</p><p>och</p><p>[URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/annonser/salomon-x-pro-90.170197/[/URL]</p><p></p><p>Jag köpte Stöckliskidorna på distans och betalade 5000 inkl frakt. Han skrev avtal med BankId och bekräftade att min swish kommit fram till hans nummer (0736171855).</p><p></p><p>Skidorna har inte blivit skickade och det kom många bortförklaringar varför jag inte fått något info om paketet i appen. Bad om kvitto på frakten och fick bild på ett ruttet kvitto på ett helt annat belopp från 2020.</p><p></p><p>Bad min sambo skicka ett pm på samma annons och [USER=181145]@Kjohansson[/USER] sa att skidorna fanns kvar trots att jag redan hade betalat för dem.</p><p></p><p>Såg på säljarens profil att han kollade på [USER=181160]@Farran[/USER] 's profil så jag tog kontakt med honom. Även Farran var på väg att bli lurad av samma säljare och hade skrivit ett kontrakt via SwiftCourt.</p><p></p><p>Swiftcourt gjorde att jag kände mig ganska safe trots säljarens helt nya profil och att det var jag själv föreslog att de skulle skickas. I efterhand funderar jag på om kanske det rör sig om någon form av ID-kapning, har svårt att tro att man använder sitt eget BankID och signerar avtal man inte tänkt följa.</p><p></p><p>Har gjort säkert 100+ helt felfria affärer på distans här på Freeride och Happyride, antar att det har gjort mig lite väl godtrogen mot användare här. Har tänkt göra polisanmälan under morgondagen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="omp, post: 1254437, member: 160550"] Stor fet varning för [USER=181145]@Kjohansson[/USER] Han har 2 aktiva annonser på K&S just nu. Ett par Stöckli Laser och ett par pjäxor från Salomon. [URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/annonser/stockli-sci-laser-sx-173-cm.170196/[/URL] och [URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/annonser/salomon-x-pro-90.170197/[/URL] Jag köpte Stöckliskidorna på distans och betalade 5000 inkl frakt. Han skrev avtal med BankId och bekräftade att min swish kommit fram till hans nummer (0736171855). Skidorna har inte blivit skickade och det kom många bortförklaringar varför jag inte fått något info om paketet i appen. Bad om kvitto på frakten och fick bild på ett ruttet kvitto på ett helt annat belopp från 2020. Bad min sambo skicka ett pm på samma annons och [USER=181145]@Kjohansson[/USER] sa att skidorna fanns kvar trots att jag redan hade betalat för dem. Såg på säljarens profil att han kollade på [USER=181160]@Farran[/USER] 's profil så jag tog kontakt med honom. Även Farran var på väg att bli lurad av samma säljare och hade skrivit ett kontrakt via SwiftCourt. Swiftcourt gjorde att jag kände mig ganska safe trots säljarens helt nya profil och att det var jag själv föreslog att de skulle skickas. I efterhand funderar jag på om kanske det rör sig om någon form av ID-kapning, har svårt att tro att man använder sitt eget BankID och signerar avtal man inte tänkt följa. Har gjort säkert 100+ helt felfria affärer på distans här på Freeride och Happyride, antar att det har gjort mig lite väl godtrogen mot användare här. Har tänkt göra polisanmälan under morgondagen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Aktuella Köp & Sälj-varningar
Tillbaka
Topp