Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Aktuella snörapporter: alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 143527" data-attributes="member: 13851"><p>Hur mycket får en researrangör ljuga ang snöläget utan att det går under konsumentköplagen?</p><p>Tittade på lattjo in på STS hemsida ang Saas-fe. Man anger 69 i dalen 169 i pisten. I vilken ihopplogad hög mäter man</p><p>Eftersom jag var där i 2 dagar föregående vecka vet jag att det är totalt lögn. Vi åkte förresten därifrån pga av snöbrist. </p><p>Pisterna var iofs helt ok men offpisten icke åkbar!!! Ett snöfall även om det blir kraftigt räcker inte. Glaciererna är skrämmande öppna.</p><p>Samma förhållanden råder i större delen av Vallis. Verbier och Zermatt hade enligt säkra källor liknande förhållanden.</p><p>Längre österrut mot Simplonpasset, Alteschgebiet och Andermatt är det avsevärt bättre.</p><p></p><p>När det nu kommer snö efter en lång kallperiod blir förhållandena riktigt ruskiga. Ovanför trädgränsen är underlaget mycket instabilt med ett sockerlager i botten och ovanpå det ett skarlager skapat av hård vind. </p><p>Men orter med skog kann nog bli riktigt gulliga.</p><p>Gå in på WWW.Lawine.at för Österrike och WWW.slf.ch för Schweiz för aktuell lavininfo.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 143527, member: 13851"] Hur mycket får en researrangör ljuga ang snöläget utan att det går under konsumentköplagen? Tittade på lattjo in på STS hemsida ang Saas-fe. Man anger 69 i dalen 169 i pisten. I vilken ihopplogad hög mäter man Eftersom jag var där i 2 dagar föregående vecka vet jag att det är totalt lögn. Vi åkte förresten därifrån pga av snöbrist. Pisterna var iofs helt ok men offpisten icke åkbar!!! Ett snöfall även om det blir kraftigt räcker inte. Glaciererna är skrämmande öppna. Samma förhållanden råder i större delen av Vallis. Verbier och Zermatt hade enligt säkra källor liknande förhållanden. Längre österrut mot Simplonpasset, Alteschgebiet och Andermatt är det avsevärt bättre. När det nu kommer snö efter en lång kallperiod blir förhållandena riktigt ruskiga. Ovanför trädgränsen är underlaget mycket instabilt med ett sockerlager i botten och ovanpå det ett skarlager skapat av hård vind. Men orter med skog kann nog bli riktigt gulliga. Gå in på WWW.Lawine.at för Österrike och WWW.slf.ch för Schweiz för aktuell lavininfo. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Aktuella snörapporter: alperna
Tillbaka
Topp