Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Akut hjälp ang. Wide och icke-wide bräda!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 1072065" data-attributes="member: 58560"><p>Jag kör på 41.5'or och en 25.2cm bred bräda (Bataleon Disaster 153) med 15° på framfoten och -12° på bakfoten, hyfsat normal stance (inre insertsen och centrerade basplattor) och kan lätt pressa till toe drag, heel drag är svårare då hälskär överlag är svårare att hålla men är det lite mjukt så tar bindningarna i vid djupare svängar oavsett vilket håll man svänger åt...</p><p>Så jag tänkte prova deras 154W nästa gång för att få 11mm extra bredd under fötterna.</p><p></p><p>Så det beror bara på hur djupa svängar/skär man är ute efter men 1cm extra i bredd är nog inget man kommer märka överdrivet större negativa sidor på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 1072065, member: 58560"] Jag kör på 41.5'or och en 25.2cm bred bräda (Bataleon Disaster 153) med 15° på framfoten och -12° på bakfoten, hyfsat normal stance (inre insertsen och centrerade basplattor) och kan lätt pressa till toe drag, heel drag är svårare då hälskär överlag är svårare att hålla men är det lite mjukt så tar bindningarna i vid djupare svängar oavsett vilket håll man svänger åt... Så jag tänkte prova deras 154W nästa gång för att få 11mm extra bredd under fötterna. Så det beror bara på hur djupa svängar/skär man är ute efter men 1cm extra i bredd är nog inget man kommer märka överdrivet större negativa sidor på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Akut hjälp ang. Wide och icke-wide bräda!
Tillbaka
Topp