Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Akut hjälp, Benhinnor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 933511" data-attributes="member: 60010"><p>Alla har sagt det förut, men booster straps är alla smalbens räddare. Har själv haft grymma problem med smalbenen och har fortfarande. köpte nya pjäxor utprovade efter konstens alla regler men efter några dagars åkning hade jag ändå ont i smalbenen. På med boosterstraps från mina gamla pjäxor och vips hade jag inte längre lika ont. I övrigt så är det frågan om det är </p><p></p><p>1. hårsäcksinflamation</p><p>2. benhinneinflamation</p><p>3. helt enkelt små blåmärken på smalbenet (brukar själv få dessa av att åka mycket puckligt underlag)</p><p></p><p>Det bästa är nog att skaffa booster straps. De hjälper även prestandan på pjäxan förutom att rädda benhinnor. Funkar inte detta så är det bara att gå till en läkare för att få reda på vad det är så att man kan behandla det.</p><p></p><p>Det som generellt gör att man får inflamationen, om man nu inte jibbar, är att smalbenet tillåts accelerera fram mot pjäxkanten. Detta kommer över tid att orsaka tryck och slag på smalbenet och därigenom även benhinnan. En annan bov i dramat kan vara att du inte har tillräckligt stöd av dina sulor så att foten trycks nedåt (fotvalvet kollapsar) i pjäxan vilket kommer orsaka spänningar i benhinnan (den sträcks) vilket i kombination med slag över smalbenet kan orsaka värken.</p><p></p><p>Hoppas detta hjälpte dig lite.</p><p></p><p>Ps. jag har testat liggunderlag och alla andra saker att lägga mellan plösen för att avlasta, det funkar kanske tillfälligt men är ingen permanent eller praktisk lösning för annat än möjligen jibbare i min mening. en tajt pjäxa (man kan lägga till material bak på innerskon för en ännu tajtare fit) med boosterstraps och ett korrekt stöttat fotvalv är egentligen den enda lösningen i min mening.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 933511, member: 60010"] Alla har sagt det förut, men booster straps är alla smalbens räddare. Har själv haft grymma problem med smalbenen och har fortfarande. köpte nya pjäxor utprovade efter konstens alla regler men efter några dagars åkning hade jag ändå ont i smalbenen. På med boosterstraps från mina gamla pjäxor och vips hade jag inte längre lika ont. I övrigt så är det frågan om det är 1. hårsäcksinflamation 2. benhinneinflamation 3. helt enkelt små blåmärken på smalbenet (brukar själv få dessa av att åka mycket puckligt underlag) Det bästa är nog att skaffa booster straps. De hjälper även prestandan på pjäxan förutom att rädda benhinnor. Funkar inte detta så är det bara att gå till en läkare för att få reda på vad det är så att man kan behandla det. Det som generellt gör att man får inflamationen, om man nu inte jibbar, är att smalbenet tillåts accelerera fram mot pjäxkanten. Detta kommer över tid att orsaka tryck och slag på smalbenet och därigenom även benhinnan. En annan bov i dramat kan vara att du inte har tillräckligt stöd av dina sulor så att foten trycks nedåt (fotvalvet kollapsar) i pjäxan vilket kommer orsaka spänningar i benhinnan (den sträcks) vilket i kombination med slag över smalbenet kan orsaka värken. Hoppas detta hjälpte dig lite. Ps. jag har testat liggunderlag och alla andra saker att lägga mellan plösen för att avlasta, det funkar kanske tillfälligt men är ingen permanent eller praktisk lösning för annat än möjligen jibbare i min mening. en tajt pjäxa (man kan lägga till material bak på innerskon för en ännu tajtare fit) med boosterstraps och ett korrekt stöttat fotvalv är egentligen den enda lösningen i min mening. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Akut hjälp, Benhinnor!
Tillbaka
Topp