Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Al Dente eller Line Chronic?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DavidJ-Ivarsson" data-source="post: 1029436" data-attributes="member: 135739"><p>Så du menar om skidorna är bredare så är dem bättre? Hmmm....</p><p></p><p>Jag vet inte speciellt mycket om någon av skidorna (nu går jag på magkänsla) men Al dente är säkert riktigt bra men känns riktigt osäker, känns som det inte är så bra kvalité. Har dock bara hört gott om dem också eftersom de vann freeskier magazine parkskid test. Eftersom skidan har sån fet rocker och är antagligen väldigt mjuk så tror jag att den kan bli väldigt trött och sladdrig/fladdrig efter någon säsong. Men eftersom en av Top 5 åkarna i världen åker på den så syns den mycket och säkerligen kan överskattas en del.</p><p></p><p>Chronicen känns som det är Lines kvalité skida och även deras bästa parkskida eftersom NÄSTAN alla i Line teamet kör med den. Tror den inte är lika mjuk som Traveling circus, afterbang osv. </p><p></p><p>Men som sagt, har gått på magkänsla och den har oftast rätt men jag tycker det är lite osäkert att köpa en så pass ny skida som Al dente då den inte har funnits att köpa de senaste åren. alltså så finns inte så mycket information om nackdelar om skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DavidJ-Ivarsson, post: 1029436, member: 135739"] Så du menar om skidorna är bredare så är dem bättre? Hmmm.... Jag vet inte speciellt mycket om någon av skidorna (nu går jag på magkänsla) men Al dente är säkert riktigt bra men känns riktigt osäker, känns som det inte är så bra kvalité. Har dock bara hört gott om dem också eftersom de vann freeskier magazine parkskid test. Eftersom skidan har sån fet rocker och är antagligen väldigt mjuk så tror jag att den kan bli väldigt trött och sladdrig/fladdrig efter någon säsong. Men eftersom en av Top 5 åkarna i världen åker på den så syns den mycket och säkerligen kan överskattas en del. Chronicen känns som det är Lines kvalité skida och även deras bästa parkskida eftersom NÄSTAN alla i Line teamet kör med den. Tror den inte är lika mjuk som Traveling circus, afterbang osv. Men som sagt, har gått på magkänsla och den har oftast rätt men jag tycker det är lite osäkert att köpa en så pass ny skida som Al dente då den inte har funnits att köpa de senaste åren. alltså så finns inte så mycket information om nackdelar om skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Al Dente eller Line Chronic?
Tillbaka
Topp