Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alagna på våren
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 11959" data-attributes="member: 13851"><p>Det finns 2 svar på din fråga ang lämplig tid.</p><p>Solen tar hårt på alla sydsluttningar på litet lägre höjd. Så är du där för i huvudsak att leta puder är nog April i senaste laget. Men tänker du gå på tur är Mars April alltid bäst. Då är alla höghöjdsturer möjliga. Glaciererna snöbelagda och snöbryggorna förhoppningsvis ganska säkra.</p><p>Beträffande refuger finns det en trevlig på Gressoneysidan som heter Gabiet ,den är litet mer hotellik. Sovsäck överflödig.</p><p>Skall du dit med ett gäng och får ihop en grupp på 5-7 personer rekomenderar jag en guidefirma som heter 9 vallees. Det är en fransk firma men har mycket goda kontakter med dom bästa guiderna i Aostadalen. Jag har själv åkt med dom i 10 år. Dom fixar även inkvartering och heliskiing om man har intresse.</p><p> Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 11959, member: 13851"] Det finns 2 svar på din fråga ang lämplig tid. Solen tar hårt på alla sydsluttningar på litet lägre höjd. Så är du där för i huvudsak att leta puder är nog April i senaste laget. Men tänker du gå på tur är Mars April alltid bäst. Då är alla höghöjdsturer möjliga. Glaciererna snöbelagda och snöbryggorna förhoppningsvis ganska säkra. Beträffande refuger finns det en trevlig på Gressoneysidan som heter Gabiet ,den är litet mer hotellik. Sovsäck överflödig. Skall du dit med ett gäng och får ihop en grupp på 5-7 personer rekomenderar jag en guidefirma som heter 9 vallees. Det är en fransk firma men har mycket goda kontakter med dom bästa guiderna i Aostadalen. Jag har själv åkt med dom i 10 år. Dom fixar även inkvartering och heliskiing om man har intresse. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alagna på våren
Tillbaka
Topp