Ålder Vågsurfing

Ålder Vågsurfing
Man behöver inte vara gammal alls så länge det är snälla vågor, sandstrand osv. Inte så smart att börja på en stenig point som 7 åring. Jag stod upp för första gången på en våg när jag var 13 tror jag.

Ålder Vågsurfing
Och, jag är 13 år och har blivit sjukt sugen på att lära mig surfa och har du några tips på hur jag ska gå tillväga

Ålder Vågsurfing
Snackar du Sverige eller utomlands? I Sverige blir det svårt om du bor i stockholmsområdet då det är snålt med sandstränder. Västkusten har lite stränder där man kan lära sig i vitvattnet, men eftersom du är 13 så lär du inte ha körkort så du lär få problem att ta dig till spotsen. Utomlands kan du ju alltid gå någon nybörjarkurs, eller åk på surfcamp, tex www.surfakademin.se.

Ålder Vågsurfing
jorå, men det är ju inte allt för skönt när du ramlar, och förvänta dig att du kommer göra det en del i början...
men det e ju bara att köra hårt! surfing e grymt kul!

Ålder Vågsurfing
och tack fär svaren, jag ska nog försöka åka ner till varberg för vi känner några där i närheten och se om jag kan testa att surfa där.

Ålder Vågsurfing
Huvudsaken du kan simma. ;-) Åldern spelar inte så stor roll.... Du kommer lära dig mycket fortare om du går på nåt camp, plus att du får mycket annan viktig info där som kan vara bra att veta innan man ger sig ut i surfet. :-) Väldigt viktigt att du har rätt bräda till exempel.... Lycka till! :-)

Ålder Vågsurfing
Skulle inte heller vilja säga att det finns någon åldersgräns :)
Har surfat med en 5 åring som öste hårt på sin short 5.9!
Man kan nog aldrig bli för gammal för att lära sej heller...

Som sagt... värt att ta en lektion för att lära sej hoppa upp och stå rätt, och det brukar ju även ingå lite "surfvett" i lektionen.
Sen är det bara ut och ha kul och träna! :)
Kommer nog bli en del kallsupar och åk i torktumlaren, men är du upp för det så kör hårt!

En sak kvar att säga bara : STOOOOOOR BRÄDA!!!

Bara wannabematchograbbar lär sej på shortboard, och dom imponerar inte på någon! :D
(men dom sprider ändå många hysteriska skratt så en och annan får man väl tacka för att det finns)

Piiiz

Tillbaka
Topp