Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Åldersgräns UCPA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christian123" data-source="post: 799745" data-attributes="member: 102655"><p>Om man är under 18 år och reser utan vårdnadshavarna i Frankrike så måste man ha med sig en speciell blankett där föräldrarna intygar att de godkänner resan. Min kompis och jag blev nekade att hyra hotellrum i Paris pga han inte hade en sådan blankett och därmed reste "illegalt". Non! sa de "...och inget annat hotell kommer att ta emot er heller.". Efter ett tags diskuterande fick vi tillslut en adress till ett skumt, skabbigt hotell på någon bakgata långt utanför centrum som drevs av mindre nogräknanda algerierer. </p><p></p><p>I Frankrike har jag för mig att utlänningar är skyldiga att underätta den lokala polisstationen om man skall bo över och att det är därför i första hand hotellen/UCPA alltid kräver att få ditt pass, de skickar dessa uppgifterna till polisen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christian123, post: 799745, member: 102655"] Om man är under 18 år och reser utan vårdnadshavarna i Frankrike så måste man ha med sig en speciell blankett där föräldrarna intygar att de godkänner resan. Min kompis och jag blev nekade att hyra hotellrum i Paris pga han inte hade en sådan blankett och därmed reste "illegalt". Non! sa de "...och inget annat hotell kommer att ta emot er heller.". Efter ett tags diskuterande fick vi tillslut en adress till ett skumt, skabbigt hotell på någon bakgata långt utanför centrum som drevs av mindre nogräknanda algerierer. I Frankrike har jag för mig att utlänningar är skyldiga att underätta den lokala polisstationen om man skall bo över och att det är därför i första hand hotellen/UCPA alltid kräver att få ditt pass, de skickar dessa uppgifterna till polisen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Åldersgräns UCPA
Tillbaka
Topp