Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Åldersgränsen- dags att göra något?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Finemang" data-source="post: 500138" data-attributes="member: 73252"><p>FÖR</p><p></p><p>Att införa ett system där man måste skriva in sina sista 4 siffror skulle troligen spricka direkt.</p><p>De siffrorna är inte direkt svåra att hitta på så länge man kan lite plus och minus.</p><p>Nu kommer jag inte ihåg exakt hur de funkade men det är så lätt att jag för några år sedan klarade mig från att böta vid en plankning. Jag sa ett namn och ändrade några siffror i mitt egna personnummer. Dessutom lärde jag mig systemet i grundskolan, så en 10åring som vill vara medlem på freeride och blir bannad hela tiden behöver bara göra ett nytt konto.</p><p></p><p>Om freeride har möjlighet att kolla så att personnummret stämmer överens med namnet man uppger eller bostadsadressen så blir det hela genast mycket svårare för de små.</p><p>Dock tror jag inte att FR har möjlighet till det.</p><p></p><p>Man kanske kan börja med att knappa in hela personnummret, namn och adress. Ip'n borde också loggas och när kontot blir avstängt kan man inte skapa ett nytt via samma Ip. Vilket betyder att personen måste ta sig till en vän, till slut så har han/hon slut på vänner eller ork. Men visst finns det internetleverantörer som byter ens Ip med jämna mellanrum? Har man ett sånt avtal behöver personen bara vänta lite.</p><p></p><p>När man skapar ett konto knyter man det till sin mail, se till att det inte går att använda en mailadress som tillhört ett bannat konto. För att skapa en ny mail är jobbigare än att hitta på ett nytt personnummer. Jag skulle inte orka så många gånger.</p><p></p><p>Man borde kunna kombinera massor med åtgärder.</p><p>Kanske införa flera "poliser" som har rätt att ta bort ett konto.</p><p></p><p>Finns det ingen här som är en gud på programmering och kan slänga ihop ett program som kan känna igen adresser, namn, personnummer, mail och Ip? Och på så sätt "varna" moderatorerna när ett konto skapas som ser ut att ha varit skapad av någon som blivit avstängd.</p><p></p><p>Tidigare brukade jag inte ens gå in på forumet för jag tyckte det höll så låg klass. Men nu när jag är i Canada och har massor med internettid så har jag börjat surfa in här. Tror inte jag sett en tråd som inte spårat ut totalt och filmarkivet är ett skämt.</p><p>Jag brukar gå in här för att få mig någon att skratta åt när jag har tråkigt, tyvär.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Finemang, post: 500138, member: 73252"] FÖR Att införa ett system där man måste skriva in sina sista 4 siffror skulle troligen spricka direkt. De siffrorna är inte direkt svåra att hitta på så länge man kan lite plus och minus. Nu kommer jag inte ihåg exakt hur de funkade men det är så lätt att jag för några år sedan klarade mig från att böta vid en plankning. Jag sa ett namn och ändrade några siffror i mitt egna personnummer. Dessutom lärde jag mig systemet i grundskolan, så en 10åring som vill vara medlem på freeride och blir bannad hela tiden behöver bara göra ett nytt konto. Om freeride har möjlighet att kolla så att personnummret stämmer överens med namnet man uppger eller bostadsadressen så blir det hela genast mycket svårare för de små. Dock tror jag inte att FR har möjlighet till det. Man kanske kan börja med att knappa in hela personnummret, namn och adress. Ip'n borde också loggas och när kontot blir avstängt kan man inte skapa ett nytt via samma Ip. Vilket betyder att personen måste ta sig till en vän, till slut så har han/hon slut på vänner eller ork. Men visst finns det internetleverantörer som byter ens Ip med jämna mellanrum? Har man ett sånt avtal behöver personen bara vänta lite. När man skapar ett konto knyter man det till sin mail, se till att det inte går att använda en mailadress som tillhört ett bannat konto. För att skapa en ny mail är jobbigare än att hitta på ett nytt personnummer. Jag skulle inte orka så många gånger. Man borde kunna kombinera massor med åtgärder. Kanske införa flera "poliser" som har rätt att ta bort ett konto. Finns det ingen här som är en gud på programmering och kan slänga ihop ett program som kan känna igen adresser, namn, personnummer, mail och Ip? Och på så sätt "varna" moderatorerna när ett konto skapas som ser ut att ha varit skapad av någon som blivit avstängd. Tidigare brukade jag inte ens gå in på forumet för jag tyckte det höll så låg klass. Men nu när jag är i Canada och har massor med internettid så har jag börjat surfa in här. Tror inte jag sett en tråd som inte spårat ut totalt och filmarkivet är ett skämt. Jag brukar gå in här för att få mig någon att skratta åt när jag har tråkigt, tyvär. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Åldersgränsen- dags att göra något?
Tillbaka
Topp