Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Äldre modeller vs. Dagens modeller
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 847306" data-attributes="member: 118552"><p>Ja, hardsiden kanske inte är ngn bra representant för de nya rocka-skidorna! </p><p>Får försöka testa en skida med mer uttalad rocker. Var nära att slå till på ett par sidestash när sportconrad reade ut förra årets modell, tyvärr verkar SC bara ha årets modell nu. Sidestashen är väl lite mer rockerr?</p><p></p><p>Men när jag åkte i St Anton förra året, med fin off-pist, så tyckte jag att mythic rider var roligare och bättre skida än hardside. Hardside har ju rykte om sig att vara fantastiska i lite uppkört snö, men jag tyckte mythic rider var minst lika bra där och bättre i ren pist. </p><p>Men vad är teorin bakom "rocker"? Ska skidan komma upp ovanför lössnön för att framdelen är mjukare eller?</p><p></p><p>Har som sagt ett par billiga stormrider, förra modellen, på gång, tror ni det är galet eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 847306, member: 118552"] Ja, hardsiden kanske inte är ngn bra representant för de nya rocka-skidorna! Får försöka testa en skida med mer uttalad rocker. Var nära att slå till på ett par sidestash när sportconrad reade ut förra årets modell, tyvärr verkar SC bara ha årets modell nu. Sidestashen är väl lite mer rockerr? Men när jag åkte i St Anton förra året, med fin off-pist, så tyckte jag att mythic rider var roligare och bättre skida än hardside. Hardside har ju rykte om sig att vara fantastiska i lite uppkört snö, men jag tyckte mythic rider var minst lika bra där och bättre i ren pist. Men vad är teorin bakom "rocker"? Ska skidan komma upp ovanför lössnön för att framdelen är mjukare eller? Har som sagt ett par billiga stormrider, förra modellen, på gång, tror ni det är galet eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Äldre modeller vs. Dagens modeller
Tillbaka
Topp