Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Älgmössa- flip eller flop?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ssss" data-source="post: 94294" data-attributes="member: 29745"><p>Det verkar ta mig tusan som om kompisen vinner den här diskussionen. Räcker det inte med att han får alla brudarna? Gör ett sista försök att förklara min syn på älgmössan. </p><p></p><p>Visst, vi hatar alla som åker i jokermössor, men skottarna som åker i ruggbytröja och kilt är ju rätt sköna (ända tills de kommer ut på krogen och ska sjunga fotbollsvisor och slåss i varje fall. Varför är de sköna? Jo för att det är ett rätt oväntat inslag i backen. Nästan lika oväntat blir det ju om jag kör i min mössa. Tänk er själva. Fyra, i eget tycke, störtcoola och dödsföraktande svenska bummers kommer dundrande ner för backen iförda hjälmar, ryggskydd, kläder för en polarexpedition och en ryggsäck full med all tänkbar och otänkbar lavinutrustning. På dom supertighta racingpjäxorna sitter decimeterbreda skidor av senaste modell. Jaha, ännu fyra svenska stålmän i 20 årsåldern tänker nog den vanlige skidturisten och ska precis vända sig bort i lagom uttråkat tempo när hon rycker till. Det där är ju ingen girohjälm med hakskydd och skärm, det är ju en sån där turistmössa. Wow, han är inte bara svensk lagom lodig brantåkare, han vågar gå mot strömmen också, hoppas jag får föda hans barn!!</p><p></p><p>Ungefär så tänkte jag mig att det skulle funka med mössan. Jag inser också att striden antagligen är förlorad och att mössan nog måste brännas alternativt ges till förste bäste overall-spjuver, men det kanske lyckades omvända nån i alla fall. (jag har LITE tråkigt på jobbet idag om ni undrar över inläggets relevans)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ssss, post: 94294, member: 29745"] Det verkar ta mig tusan som om kompisen vinner den här diskussionen. Räcker det inte med att han får alla brudarna? Gör ett sista försök att förklara min syn på älgmössan. Visst, vi hatar alla som åker i jokermössor, men skottarna som åker i ruggbytröja och kilt är ju rätt sköna (ända tills de kommer ut på krogen och ska sjunga fotbollsvisor och slåss i varje fall. Varför är de sköna? Jo för att det är ett rätt oväntat inslag i backen. Nästan lika oväntat blir det ju om jag kör i min mössa. Tänk er själva. Fyra, i eget tycke, störtcoola och dödsföraktande svenska bummers kommer dundrande ner för backen iförda hjälmar, ryggskydd, kläder för en polarexpedition och en ryggsäck full med all tänkbar och otänkbar lavinutrustning. På dom supertighta racingpjäxorna sitter decimeterbreda skidor av senaste modell. Jaha, ännu fyra svenska stålmän i 20 årsåldern tänker nog den vanlige skidturisten och ska precis vända sig bort i lagom uttråkat tempo när hon rycker till. Det där är ju ingen girohjälm med hakskydd och skärm, det är ju en sån där turistmössa. Wow, han är inte bara svensk lagom lodig brantåkare, han vågar gå mot strömmen också, hoppas jag får föda hans barn!! Ungefär så tänkte jag mig att det skulle funka med mössan. Jag inser också att striden antagligen är förlorad och att mössan nog måste brännas alternativt ges till förste bäste overall-spjuver, men det kanske lyckades omvända nån i alla fall. (jag har LITE tråkigt på jobbet idag om ni undrar över inläggets relevans) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Älgmössa- flip eller flop?
Tillbaka
Topp