Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alkohol regler Valdi?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1092918" data-attributes="member: 132445"><p>Bodde där säsongen 12/13, var ett tag sedan men ändå! </p><p>Just under vecka 6-8 då det var mkt kids nere så hände det att folk blev nekade samt leggade, troligtvis för att det under tidigare säsonger varit slappt/hänt saker. Under övriga veckor var det avsevärt lugnare. </p><p>Oklart hur pass det är nu, men att komma in på klubbar(Dicks/Doudounne) kan nog bli svårt, då i princip alla var tvungna att visa leg då man skulle in där. </p><p>Att köpa öl på Folie gör du lämpligast genom ombud, har för mig att de hade några som kolla leg då man gick in även där ibland dock. </p><p></p><p>Kring att dricka alkohol då man är under 16 så är det väl sådär. Det är inte bra för dig(vilket det aldrig är) rent medicinskt. Jag som även har arbetat inom psykiatrins beroendevård kan ju säga att alkohol är rätt så hårt, dock ej värre än IV-missbruk/benso att hålla på att missbruka tungt. Du vill inte hamna i något av det, tro mig. </p><p>Men lyssna inte för mkt på moralkärringar utan gör ditt eget val. Kan du hantera det så är det bra, kan du inte så ska du inte dricka.</p><p>De flesta idag har druckit som 16-åringar då de själva var unga, och många av oss har klarat sig rätt bra. Du kan dock absolut ha kul utan alkohol, speciellt så slipper man riskera att må som en påse skridskor dagen efter då man ska upp i backen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1092918, member: 132445"] Bodde där säsongen 12/13, var ett tag sedan men ändå! Just under vecka 6-8 då det var mkt kids nere så hände det att folk blev nekade samt leggade, troligtvis för att det under tidigare säsonger varit slappt/hänt saker. Under övriga veckor var det avsevärt lugnare. Oklart hur pass det är nu, men att komma in på klubbar(Dicks/Doudounne) kan nog bli svårt, då i princip alla var tvungna att visa leg då man skulle in där. Att köpa öl på Folie gör du lämpligast genom ombud, har för mig att de hade några som kolla leg då man gick in även där ibland dock. Kring att dricka alkohol då man är under 16 så är det väl sådär. Det är inte bra för dig(vilket det aldrig är) rent medicinskt. Jag som även har arbetat inom psykiatrins beroendevård kan ju säga att alkohol är rätt så hårt, dock ej värre än IV-missbruk/benso att hålla på att missbruka tungt. Du vill inte hamna i något av det, tro mig. Men lyssna inte för mkt på moralkärringar utan gör ditt eget val. Kan du hantera det så är det bra, kan du inte så ska du inte dricka. De flesta idag har druckit som 16-åringar då de själva var unga, och många av oss har klarat sig rätt bra. Du kan dock absolut ha kul utan alkohol, speciellt så slipper man riskera att må som en påse skridskor dagen efter då man ska upp i backen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Alkohol regler Valdi?
Tillbaka
Topp