Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1003307" data-attributes="member: 11566"><p>är inne på samma linje att gå över till dynafit, men lurar lite på hur det blir i praktiken att tura med breda skidor...... Bortsett från det rent uppenbara att breda skidor helt klart väger mer så är jag oskäker på hur det blir när man exempelvis måste ta sig förbi ett parti med riktigt hårdpackad snö på skrå..... hur blir det med att få till tillräckligt kanttryck? känns som att man lätt börjar hasa iväg åt lite alla möjliga håll......</p><p></p><p>Har ett par völkl kuro (132mm i midjan) idag som jag är sjukt nöjd med, men där jag valde bort marker baron/duke/tour just pga vikten. Så frågan blir, gör jag bort mig helt med att sätta på dynafit på en så bred skida? hade varit skönt att slippa köpa nya lagg</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1003307, member: 11566"] är inne på samma linje att gå över till dynafit, men lurar lite på hur det blir i praktiken att tura med breda skidor...... Bortsett från det rent uppenbara att breda skidor helt klart väger mer så är jag oskäker på hur det blir när man exempelvis måste ta sig förbi ett parti med riktigt hårdpackad snö på skrå..... hur blir det med att få till tillräckligt kanttryck? känns som att man lätt börjar hasa iväg åt lite alla möjliga håll...... Har ett par völkl kuro (132mm i midjan) idag som jag är sjukt nöjd med, men där jag valde bort marker baron/duke/tour just pga vikten. Så frågan blir, gör jag bort mig helt med att sätta på dynafit på en så bred skida? hade varit skönt att slippa köpa nya lagg /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Tillbaka
Topp