Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klabbefreerider" data-source="post: 1017296" data-attributes="member: 33345"><p>Okej, många som har skrivit. Har i vintras flitigt använt ett par Mercury pjuxx och ett par radical bindningar. Suttit på ett par BD Amperage skidor. Användes som enda skida de första månaderna men plockande sedan in ett par vanliga skidor då jag tycker det blir lite fladdrigt med så lätta prylar när man åker en hel dag i systemet. Gjorde dock flertalet höjdmetrar med grejerna. </p><p></p><p>Pjäxorna fungerar bra, får ont som av alla andra pjäxor men jäkligt bra att gå i osv. Lite smärre modifikationer gjorde jag med spännena. Plösen som ska på och av är inga problem. Efter 3ggr fattar man hur man ska göra och det tar 2sek att trycka dit den. Om man inte hajjar det har man nog problem med finmotoriken. </p><p></p><p>Plum känns bättre då det är metall men jag kör som sagt på dynafit. Den är smidigare då man inte behöver snurra bindningen för att justera klackhöjden, det finns vissa modeller av plum åtminstone som man måste göra så med. Kanske med vissa dynafit också. </p><p></p><p>Sen är det ett verkligt problem jag har stött på. när man går på skrå på hårt material och måste hålla i kanten ordentligt, så att man egentligen skulle ha stoppat på skarjärn, så har det hänt att jag med bindningen i låst läge har vridit ur pjäxan och när jag har tagit upp skidan har bindningen mycket riktigt varit låst fortfarande. Försökte uppmärksamma dynafit om detta men de ville inte förstå eller förnekade helt enkelt det jag påpekade, men jag vet att andra har erfarat det här också. Det ska vara omöjligt, det är det som är iden med låsfunktionen, man ska inte få ur pjäxan. Dock har jag haft ganska breda skidor vilket leder till mer kraft osv. Borde gå att lösa med att byta ut någon del i insertsen i pjäxan eller något. Jag vet inte. </p><p></p><p>Mvh, Klas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klabbefreerider, post: 1017296, member: 33345"] Okej, många som har skrivit. Har i vintras flitigt använt ett par Mercury pjuxx och ett par radical bindningar. Suttit på ett par BD Amperage skidor. Användes som enda skida de första månaderna men plockande sedan in ett par vanliga skidor då jag tycker det blir lite fladdrigt med så lätta prylar när man åker en hel dag i systemet. Gjorde dock flertalet höjdmetrar med grejerna. Pjäxorna fungerar bra, får ont som av alla andra pjäxor men jäkligt bra att gå i osv. Lite smärre modifikationer gjorde jag med spännena. Plösen som ska på och av är inga problem. Efter 3ggr fattar man hur man ska göra och det tar 2sek att trycka dit den. Om man inte hajjar det har man nog problem med finmotoriken. Plum känns bättre då det är metall men jag kör som sagt på dynafit. Den är smidigare då man inte behöver snurra bindningen för att justera klackhöjden, det finns vissa modeller av plum åtminstone som man måste göra så med. Kanske med vissa dynafit också. Sen är det ett verkligt problem jag har stött på. när man går på skrå på hårt material och måste hålla i kanten ordentligt, så att man egentligen skulle ha stoppat på skarjärn, så har det hänt att jag med bindningen i låst läge har vridit ur pjäxan och när jag har tagit upp skidan har bindningen mycket riktigt varit låst fortfarande. Försökte uppmärksamma dynafit om detta men de ville inte förstå eller förnekade helt enkelt det jag påpekade, men jag vet att andra har erfarat det här också. Det ska vara omöjligt, det är det som är iden med låsfunktionen, man ska inte få ur pjäxan. Dock har jag haft ganska breda skidor vilket leder till mer kraft osv. Borde gå att lösa med att byta ut någon del i insertsen i pjäxan eller något. Jag vet inte. Mvh, Klas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Tillbaka
Topp