Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1017300" data-attributes="member: 59831"><p>Jag har också stött på detta problem med ett par av mina bindningar, jag kör också med Mercury. Enligt Dynafit ska jag inte ha kört låsläget ändå högst upp. Jag har alltså höjt spaken i tådelen tills de tar stopp, men det ska tydligen gå att få ett klick på detta vis ännu några mm högre upp. Jag har ännu inte hunnit testa detta då utrustningen ligger nerpackat långt ner i förrådet.</p><p>Lite märkligt är det, är sjukt nogrann med att inte få snö i insertsen eller under fjädermekanismen i tådelen. Polaren jag gått med under två turer har höjt sin tådel på exakt samma sätt som jag, men hans bindningen sitter fast som gjutet. Dock har han andra pjux, ocyh jag misstänker att det kanske har något med saken att göra. Dessutom har jag lånat ut skidorna till en annan kompis och för denne var det inga som helst problem, också han på andra pjux.</p><p></p><p>Att tillägas är att detta problem bara har uppenbarat sig när jag går riktigt fort och hänsynslöst på hårt underlag. Men det är fortfarande riktigt enerverande eller rentav farligt om man tappar skidan och inte får fatt i den, då den utan skistoppern nere ju kan glida hur långt som helst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1017300, member: 59831"] Jag har också stött på detta problem med ett par av mina bindningar, jag kör också med Mercury. Enligt Dynafit ska jag inte ha kört låsläget ändå högst upp. Jag har alltså höjt spaken i tådelen tills de tar stopp, men det ska tydligen gå att få ett klick på detta vis ännu några mm högre upp. Jag har ännu inte hunnit testa detta då utrustningen ligger nerpackat långt ner i förrådet. Lite märkligt är det, är sjukt nogrann med att inte få snö i insertsen eller under fjädermekanismen i tådelen. Polaren jag gått med under två turer har höjt sin tådel på exakt samma sätt som jag, men hans bindningen sitter fast som gjutet. Dock har han andra pjux, ocyh jag misstänker att det kanske har något med saken att göra. Dessutom har jag lånat ut skidorna till en annan kompis och för denne var det inga som helst problem, också han på andra pjux. Att tillägas är att detta problem bara har uppenbarat sig när jag går riktigt fort och hänsynslöst på hårt underlag. Men det är fortfarande riktigt enerverande eller rentav farligt om man tappar skidan och inte får fatt i den, då den utan skistoppern nere ju kan glida hur långt som helst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Tillbaka
Topp