Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klabbefreerider" data-source="post: 1017312" data-attributes="member: 33345"><p>Jag är absolut 100% bombsäker på att jag har låst bindningen hela vägen upp. Visst finns det en risk för att det kan ha legat lite snö i insertsen. Men då detta har skett båda gångerna när jag redan har gått en bra bit så känns det orimligt då snön borde ha transporterats ut därifrån. Det är spår i piggarna som bör leda till detta.</p><p></p><p>Dynafit sa även till mig att jag inte hade låst bindningarna ordentligt och ville att jag skulle testa lite osv. Det spelade inte riktigt någon roll hur många gånger jag upprepade vad felet var. De lyssnade inte riktigt verkade det som utan vred på det och i slutändan försökte de mer eller mindre lösa ett annat problem än det jag faktiskt hade. </p><p></p><p>Det är spår i insertsen och jag undrar om det kan vara så att dessa är för djupa så man kan "vålda" pjäxan ur bindningen om piggarna går genom dessa spår. Hur som helst tror jag det är värt att folk påpekar detta för dynafit så de inser att en defekt existerar och försöker lösa det. Hade varit superskönt om man bara kunde byta någon enkel del eller liknande och därefter slapp oroa sig för att dra iväg laggen. </p><p></p><p>Ska hur som helst köra på lite smalare tur skidor i vinter så får se om problemet upprepar sig även med dessa. Men överväger även att använda skistops som man klipper i pjäxan istället till vintern. Särskilt då jag huvudsakligen ämnar använda skidorna till topptur i vinter då jag har insett att det känns för fladdrigt med såpass lätta grejer en hel dag i systemet. Sen känns det bättre då detta problem jag har beskrivit har inträffat då underlaget har varit hårt och man gått på skrå, därav oftast brant och sådana ställen som man absolut inte vill tappa skidorna på. Då måste man ju gå upp igen sen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klabbefreerider, post: 1017312, member: 33345"] Jag är absolut 100% bombsäker på att jag har låst bindningen hela vägen upp. Visst finns det en risk för att det kan ha legat lite snö i insertsen. Men då detta har skett båda gångerna när jag redan har gått en bra bit så känns det orimligt då snön borde ha transporterats ut därifrån. Det är spår i piggarna som bör leda till detta. Dynafit sa även till mig att jag inte hade låst bindningarna ordentligt och ville att jag skulle testa lite osv. Det spelade inte riktigt någon roll hur många gånger jag upprepade vad felet var. De lyssnade inte riktigt verkade det som utan vred på det och i slutändan försökte de mer eller mindre lösa ett annat problem än det jag faktiskt hade. Det är spår i insertsen och jag undrar om det kan vara så att dessa är för djupa så man kan "vålda" pjäxan ur bindningen om piggarna går genom dessa spår. Hur som helst tror jag det är värt att folk påpekar detta för dynafit så de inser att en defekt existerar och försöker lösa det. Hade varit superskönt om man bara kunde byta någon enkel del eller liknande och därefter slapp oroa sig för att dra iväg laggen. Ska hur som helst köra på lite smalare tur skidor i vinter så får se om problemet upprepar sig även med dessa. Men överväger även att använda skistops som man klipper i pjäxan istället till vintern. Särskilt då jag huvudsakligen ämnar använda skidorna till topptur i vinter då jag har insett att det känns för fladdrigt med såpass lätta grejer en hel dag i systemet. Sen känns det bättre då detta problem jag har beskrivit har inträffat då underlaget har varit hårt och man gått på skrå, därav oftast brant och sådana ställen som man absolut inte vill tappa skidorna på. Då måste man ju gå upp igen sen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
All in Dynafit
Tillbaka
Topp